Comisia ENVI a PE adoptă o rezoluţie care promovează trecerea la o nouă generaţie de biocombustibili

0 4

Comisia pentru mediu, sănătate publică şi siguranţă alimentară (ENVI) a Parlamentului European (PE) a adoptat joi o propunere legislativă care vizează limitarea producţiei de biocombustibili tradiţionali şi accelerarea trecerii la o nouă generaţie de biocombustibili din alte surse. Măsura vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră provocate de utilizarea în creştere a pământului arabil pentru cultivarea de plante pentru producţia de biocombustibili.

‘Salut decizia comisiei ENVI de a aborda chestiunea emisiilor de gaze cu efect de seră rezultate din schimbarea indirectă a utilizării terenurilor, limitând producţia de biocombustibili agricoli de primă generaţie şi promovând producţia celor avansaţi’, a declarat raportoarea Corinne Lepage, din grupul ALDE, după vot.

‘Cred totuşi că industriei trebuie să i se dea timp să se adapteze şi voi propune un compromis în acest sens în cadrul sesiunii plenare’, a adăugat ea. Raportul în primă lectură a fost adoptat cu 43 de voturi pentru, 26 împotrivă şi o abţinere de eurodeputaţii din comisia ENVI.

Folosirea terenului arabil pentru a produce plante utilizate la producerea biocombustibilului reduce zona disponibilă cultivabilă pentru hrană. Acest lucru determină schimbarea destinaţiei altor terenuri pentru cultivarea de recolte pentru hrană, proces cunoscut sub numele generic de Schimbare indirectă a utilizării terenurilor (ILUC). Despădurirea duce însă la rândul ei la creşterea emisiilor de gaze cu efect de seră, care ar putea anula în parte efectele benefice ale utilizării biocombustibililor. PE a cerut încă din 2008 ca factorul ILUC să fie luat în considerare în elaborarea politicii UE privind biocombustibilii.

Conform noii legislaţii, statele membre trebuie să se asigure că sursele de energie regenerabile reprezintă cel puţin 10% din combustibil utilizat în transporturi până în 2020. Partea biocombustibililor de primă generaţie nu trebuie să depăşească 5,5% din consumul total de energie pentru transport până în 2020, se menţionează în rezoluţia adoptată de eurodeputaţi, în condiţiile în care Comisia Europeană a propus un plafon de 5%.

Biocombustibilii avansaţi produşi alte surse, precum alge de mare sau anumite tipuri de deşeuri, nu trebuie să reprezinte, la rândul lor, mai puţin 2% din consumul până în 2020, se mai menţionează în rezoluţie. Totuşi, notează textul, acest obiectiv nu trebuie realizat lipsind alte industrii de materii prime, destabilizând politica UE privind deşeurile, exploatând excesiv pădurile sau reducând biodiversitatea.

De asemenea, pentru a promova autovehiculele electrice, eurodeputaţii au adoptat o măsură care prevede ca electricitatea produsă din surse regenerabile să reprezinte 2% din consumul total energetic până în 2020 din transport.

Raportul cu caracter legislativ va fi supus la vot în cadrul sesiunii plenare a PE din septembrie.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata