Sfaturi: cum să nu dezvoltăm boli din cauza unui loc de muncă sedentar

0

A petrece ore în şir stând jos pe scaun, în timpul serviciului, poate constitui un factor declanşator al bolilor cronice. De fapt, tot mai multe dovezi sugerează că sedentarismul în sine este un factor independent de risc pentru starea de sănătate precară şi decesul prematur. Cercetătorii au numit acest fenomen „efectul activ de canapea”.

Un articol recent, publicat în ziarul The Guardian, oferă mai multe sfaturi despre mişcare, în viaţa de zi cu zi, şi în special, în timpul orelor de lucru.

    –   Folosind un pedeometru, veţi putea evalua câţi paşi aţi făcut de-a lungul zilei de lucru, apoi faceţi, pur şi simplu, un efort pentru a creşte numărul de paşi în fiecare zi. Mai jos aveţi câteva metode simple privind modul cum vă puteţi deplasa când sunteţi la birou:

–    Ridicaţi-vă de la birou şi deplasaţi-vă pe hol în timpul pauzelor de lucru, mai degrabă decât să folosiţi acest timp pentru a trimite un e-mail;

–    Urcaţi stările, în loc să luaţi liftul;

      –   Parcaţi maşina mai departe de intrarea în clădirea locului de muncă.

De asemenea, puteţi să:

–    Organizaţi spaţiul de la birou într-un mod în care va trebui să faceţi mai multă mişcare: să vă ridicaţi de pe scaun pentru a ajunge la documentele şi hârtiile des folosite, să răspundeţi la telefon, să folosiţi imprimanta, decât să aveţi totul la îndemână. În mod ideal, ar trebui să vă ridicaţi cel puţin o dată la fiecare 10 minute.

–    Folosiţi un scaun de lemn în poziţie verticală care să nu aibă cotieră, astfel veţi fi forţat să staţi drept şi să puneţi organismul la treabă.

     –  A sta în picioare în timp ce munciţi poate fi, de asemenea, o opţiune utilă.

 

  • Sedentarismul – factor de risc pentru sănătatea precară

 În ultimii ani, cercetătorii au luat în serios efectele pe care le produce inactivitatea şi au constatat că nemişcarea sau angajarea în mişcări foarte limitate de acţiune pe perioade mai lungi de timp au un impact profund negativ asupra sănătăţii şi longevităţii.

Spre exemplu, o recentă analiză a 18 studii (care în total au inclus aproximativ 800.000 de persoane), a constatat că cei care au stat jos pe perioade lungi de timp au fost de două ori mai susceptibili de a avea diabet zaharat sau boli de inimă comparativ cu cei care fac mai multă mişcare.

 

  •  Ce putem face pentru a întrerupe acest lucru

 O cercetare revoluţionară, ce aparaţine unui doctor (Vernikos), privind efectele de sănătate ale situaţiilor antigravitaţie, spune că acestea pot fi, de fapt, printre printre cele mai practice. În esenţă, în momentul în care suntem sedentari şi stăm foarte mult jos, organismul nostru este împiedicat de la a mai interacţiona cu gravitatea şi de a o exercita el însuşi.

Din fericire, cercetarea Dr. Venikos arată că pur şi simplu statul în picioare de 35 de ori pe zi sau undeva pe aici, va contracara riscurile cardiovasculare de sănătate asociate cu statul neîntrerupt. Acest lucru se bazează pe o cercetare dublă, la care au luat parte voluntari care au stat în pat timp de patru zile. Apoi, Dr. Vernikos a testat două grupuri pentru a vedea care a fost mai eficace, mersul pe jos sau statul în picioare, şi cât de mult ar trebui să mergem sau de câte ori trebuie să ne ridicăm pentru a obţine o stare de bine a organismului. Concluziile doctorului au revelat că:

 Statul în picioare o dată la fiecare oră a fost mai eficace decât mersul pe o bandă de alergat timp de 15 minute, privind modificările cardiovasculare şi metabolice.

 

  •  Menţinerea activă

 A evita să staţi jos pentru perioade lungi de timp poate părea la început imposibil, dar, de fapt, tot ceea ce trebuie să faceţi este să vă modificaţi modul în care lucraţi. De exemplu, ridicaţi-vă în picioare la fiecare 10 minute. Pur şi simplul, reorganizaţi-vă spaţiul la birou, forţându-vă pentru a fi nevoiţi să vă ridicaţi de pe scaun în mod repetat, pentru a vă ajuta să construiţi mai multă mişcare fizică într-o zi de lucru.

Traducere: Ecaterina Pop

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.