Riscul neaşteptat pentru cei care sar peste micul dejun

0

Micul dejun stimulează energia, reduce pofta de mâncare la prânz şi vă ajută să vă menţineţi o greutate sănătoasă.

Dacă vă aflaţi încă printre cei care sar prima masă a zilei şi cea mai importantă, de altfel, la lista de mai sus se adaugă un pericol surprinzător: lipsa unui mic dejun într-o singură dimineaţă dintr-o săptămână creşte riscul de diabet zaharat de tip 2 cu 20%, potrivit unui studiu recent făcut şi publicat în American Journal of Clinical Nutrition.

Autorii studiului, cercetătorii de la Şcoala de Sănătate Publică de la Universitatea Harvard, au analizat obiceiurile alimentare şi starea de sănătate a unui număr de 46.289 de femei pe parcursul a şase ani de zile.

La finalul cercetării, după cei şase ani, studiul a descoperit că femeile care săreau peste micul dejun câteodată au avut un risc de 20% de a face diabet zaharat de tip 2, faţă de cele care au mâncat zi de zi micul dejun.

Însă, riscul a fost cu atât mai mare pentru celelalte femei care lucrează cu normă întreagă şi au sărit peste micul dejun în fiecare dimineaţă, procentul de risc ajungând la 54%.

Importanţa micului dejun de zi cu zi a fost cercetată şi din punct de vedere al altor factori, şi anume vârsta, consumul de carbohidraţi, fumatul, consumul de alcool, activitatea fizică şi munca pe care o întreprinde fiecare persoană.

Un alt studiu a fost realizat pe un număr de 3000 de persoane, atât femei, cât şi bărbaţi, iar cercetarea a constatat că micul dejun avut în fiecare dimineaţă reduce riscul de obezitate şi hipertensioune arterială.

 

  •  De ce este micul dejun atât de important?

„În momentul când mergeţi la culcare, nivelul de insulină este staţionar – nu prea mare, nu prea mic. Dimineaţa, când nu ai servit micul dejun, acest nivel de insulină scade foarte mult şi creşte brusc atunci când mâncaţi pe la orele prânzului, după care se prăbuşeşte iar”, explică Rania Mekary, autoarea studiului, asociat de cercetare la Universitatea Harvard.

De-a lungul timpului, aceste variaţii constante ale nivelului de insulină pot determina ca organismul să îşi dezvolte o rezistenţă la insulină, ceea ce duce, în concluzie la diabetul zaharat de tip 2.

Din fericire, puteţi să reduceţi semnificativ acest risc, prin simplul fapt de a include în programul zilnic micul dejun din fiecare dimineaţă. După o oră, maxim două după ce v-aţi trezit, trebuie să serviţi, bucuroşi, micul dejun.

Cu toate că şi un mic dejun nesănătos este mai bun decât deloc, cercetătorii au descoperit că cele mai bune rezultate le putem avea dacă avem un mic dejun redus în zahăr şi bogat în substanţe nutritive, precum fibrele şi proteinele.

Traducere: Ecaterina Pop

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.