Experţi români susţin ipoteza distrugerii a trei tablouri dintre cele furate din Olanda

0

O echipă de experţi români, coordonată de Dr. Gheorghe Niculescu, director al Centrului Naţional de Cercetare şi Investigaţii Fizico-Chimice şi Biologice din cadrul Muzeului Naţional de Istorie al României, susţine că există date care confirmă faptul că trei dintre cele şapte tablouri furate din Olanda au fost arse, conform Reuters.

Concluziilor specialiştilor români susţin mărturia depusă de mama unuia dintre suspecţii furtului, Olga Dogaru, aceasta precizând că a ars tablourile în sobă pentru a-şi proteja fiul, pe măsură ce poliţia se apropia de acesta.

„Am obţinut dovezi clare că trei (din cele şapte) tablouri au fost distruse în foc”, a precizat Gheorghe Niculescu, care a coordonat activitatea de examinare a cenuşii rezultate.

Experţii români nu au putut identifica însă care dintre cele şapte tablouri au fost distruse şi, conform Reuters, nu au explicat de ce sunt siguri că această cenuşă provine de la tablourile furate de la Muzeul Kunsthal din Rotterdam în luna octombrie, şi nu de la alte tablouri.

Până la interviul oferit de Gheorghe Niculescu, luni, pentru Reuters, niciun alt expert român implicat în analiza cenuşii nu a dat un verdict clar dacă tablourile au fost sau nu distruse.

Gheorghe Niculescu a precizat însă pentru agenţia britanică de presă că a adunat suficiente probe care confirmă faptul că cele trei tablouri au fost distruse, iar departamentul pe care-l conduce va oferi un raport detaliat procurorilor care se ocupă de caz, în cursul acestei săptămâni.

El a precizat că micile cuie folosite pentru a fixa pânza în rama de lemn, ce au fost recuperate din cenuşă, reprezintă una dintre principalele dovezi. „Forma lor, modul în care au fost fabricate manual şi metalele din care sunt făcute ne-au condus la aceste concluzii”.

„Am folosit tehnologii de fluorescenţă cu raze X, tehnici de difracţie cu raze X, microscopie optică şi electronică. Am obţinut şi opinia avizată a unui expert de la Muzeul Naţional de Artă şi aici nu mai încape nicio îndoială”, a susţinut Gheorghe Niculescu.

„De asemenea, albastrul de Prusia, un pigment descoperit în jurul anului 1715 şi folosit în mod obişnuit de pictori în jurul anului 1750 … pigment pe care l-am identificat în mici fragmente din pânza iniţială, confirmă această ipoteză”, a mai declarat el pentru Reuters.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.