Marian Jean Marinescu: Indiferent cine va fi numit la Transporturi, privatizarea CFR Marfă va rămâne un dezastru

2 9

Europarlamentarul Marian Jean Marinescu, vicepreşedinte al PDL, a declarat luni că indiferent cine va fi numit la Ministerul Transporturilor privatizarea CFR Marfă va rămâne un „dezastru”, întrebat despre posibilitatea numirii la MT a lui Ovidiu Silaghi.

„Vom vedea care va fi decizia până la urmă, însă, după părerea mea, indiferent cine va fi ministru la Transporturi, subiectul CFR Marfă va rămâne acelaşi. Modalitatea de licitaţie de la CFR Marfă, un nou Oltchim. Nu cred că această licitaţie se va încheia aşa cum ar fi trebuit să se încheie. A fost organizată prost. Nu îndeplineşte, după părerea mea, condiţiile Uniunii Europene. Nu poţi să converteşti datorii în acţiuni după ce s-au depus ofertele. Deci, indiferent cine va fi ministru, după părerea mea acea procedură va rămâne un dezastru”, a declarat Marian Jean Marinescu într-o conferinţă de presă la finalul BPN.

Propunerea privind numirea liberalului Ovidiu Silaghi în funcţia de ministru al Transporturilor a ajuns luni la Palatul Cotroceni, a confirmat, purtătorul de cuvânt al preşedintelui, Bogdan Oprea.

Premierul Victor Ponta a semnat propunerea înainte de plecarea, duminică, în vizita de lucru în Spania.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și
2 Comentarii
  1. Eugen spune

    O noua balbaiala a guvernului Roman. Licitatie dubioasa, nu se stie inca ce va decide consiliul concurentei, nu de stie daca cel ce a castigat are suma de bani pe care a licitat-o, si inca alte necunoscute nefacute publice. Sincer eu ca cetatean de rand nu inteleg obedienta asta fata de FMI, care ne obliga sa vindem toate intreprinderile care AR TREBUI SA ADUCA BANI LA BUGETUL DE STAT, ca sunt prost administrate si aduc numai pierderi e o alta poveste, dar presupun ca ar exista o alternativa de cesionare in administrare privata a acestor unitati, cesionare prin care statul sa nu aiva voie sa-si bage nasul in treburile firmei, iar veniturile realizate sa se imparta intre firma administratoare si statul Roman si in felul asta se impaca si capra si varza. Aceste unitati raman in proprietatea celor care le-au creat si nu mai aduc pagube la buget

  2. NICA spune

    Toate indiciile arată, în acest moment, că CFR Călători va fi privatizată după modelul aplicat la CFR Marfă, pentru care Relu Fenechiu a primit multe felicitări, inclusiv de la premierul Ponta. Primii paşi s-au făcut deja: CFR Călători a renunţat la rutele aşa-zis neprofitabile, pe care le-a închiriat unor operatori privaţi, care, ce să vezi, s-au priceput să le facă avantajoase. Şi care „mănâncă”, astfel, o felie groasă din subvenţia acordată de stat pentru acest serviciu cu caracter social.
    Compania va continua să renunţe la secţiile care aduc pierderi, nu se exclude o asociere a CFR Călători cu o firmă privată, dacă nu se vor găsi bani pentru achiziţia de noi garnituri de tren. Şi cum operatorii feroviari privaţi din România pot fi număraţi pe degetele de la o mână, se poate anticipa uşor cu cine se va bate palma.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata