De ce vor tinerii să plece în străinătate

0 10

Un procent de 78% dintre tinerii cu vârsta între 18 și 30 de ani vor să plece peste hotare, fie pentru a-și mări veniturile, fie pentru a face diverse achiziții de bunuri sau chiar pentru a investi într-o afacere, potrivit unui studiu realizat de Smartdreamers.

Alți 22% dintre cei care vor să plece în străinătate pun pe primul plan aspectele extra financiare, cum ar fi dezvoltarea personală și educația copilului.

Potrivit aceluiași studiu, cel mai mare obstacol întâlnit în străinătate, în căutarea unui loc de muncă, este faptul că nu își permit, din punct de vedere financiar, să caute la fața locului.

Următoarele două dificultăți semnalate sunt numărul mic al locurilor de muncă și experiența profesională redusă.

O altă dificultate în găƒsirea unui loc de muncă în străinătate, semnalată de 11% dintre respondenți este discriminarea. Și oferta salarială mică sau plafonarea profesională reprezintă cele mai puțin întâlnite obstacole, se arată în același sondaj.

  • Așteptările financiare și dezvoltarea personală

Diferențele cele mai mari, întâlnite în raportul România versus străinătate, se regăsesc la așteptările financiare și cele de dezvoltare personală.

Obstacolul ”salarii prea mici” a fost semnalat pentru piața muncii din România de către 32% dintre respondenți, versus 8% care au întampinat salarii prea mici în cazul locurilor de muncă din străinătate.

În timp ce 16% dintre respondenți nu aleg un loc de muncă în România din cauza plafonării profesionale, 6% l-au menționat ca și criteriu pentru locurile de muncă din străinătate. 

  • În ce ar investi banii câștigați 

Dintre cei care ar reuși să economisească în urma muncii depuse în străinătate, 59% s-ar întoarce în țară, iar 41% s-ar stabili peste hotare.

Jumătate dintre tineri ar opta pentru achiziția unui bun, respectiv casă sau mașină, iar jumătate ar investi banii într-o afacere.

Dintre cei care s-ar întoarce în țară, sunt mai mulți cu 11% cei care ar investi banii acumulați într-o afacere, în detrimentul celor care i-ar investi într-o casă sau o mașină.

Rezultatele studiului mai arată că un număr dublu al tinerilor se așteaptă ca afacerea pe care ar lansa-o cu banii câștigați să aibă succes mai degrabă în România, decât în străinătate.

Studiul SmartDreamers a fost realizat în perioada 1-10 iulie 2013, pe un eșantion de 1.500 de tineri, 500 cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, iar 1.000 dintre ei încadrându-se în intervalul 24-30 de ani.

Scopul studiului a fost identificarea obstacolelor și așteptărilor pe care le au tinerii privind piața muncii din România și din străinătate.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata