Aproximativ 43.000 de absolvenţi s-au înregistrat pentru indemnizaţia de şomaj, în ultimele două luni

0

Un număr de 43.008 absolvenţi s-au înregistrat pentru indemnizaţia de şomaj, în perioada 1 iunie – 31 iulie, se arată într-un comunicat al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), inclus în proiectul european ‘”ii informat!”.

Dintre cei 43.008 absolvenţi, 3.970 au fost înregistraţi în baza de date a ANOFM în iunie, iar 39.038 – luna trecută.

Pentru luna iulie, statisticile ANOFM indică faptul că 648 absolvenţi provin din învăţământul primar, gimnazial şi profesional, 35.728 au studii liceale sau post-liceale, iar 2.662 absolvenţi au venit dinspre universităţi.

După ce s-au înscris la agenţiile de ocupare a forţei de muncă sau la alţi furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, acreditaţi, absolvenţii pot beneficia de serviciile de mediere a muncii pe locurile de muncă vacante declarate de angajatori, precum şi de serviciile de informare şi consiliere profesională. De asemenea, pot participa la cursuri gratuite de formare profesională.

Absolvenţii care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire nu reuşesc să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale, beneficiază de indemnizaţie de şomaj, în cuantum de 50% din valoarea indicatorului social de referinţă, pe o perioadă de şase luni.

ANOFM precizează că „indemnizaţia de şomaj nu se acordă automat tuturor celor care s-au înscris în termenul legal de 60 de zile de la absolvire, ci se acordă la cerere. Solicitarea, însoţită de documentele necesare, se depune la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza de domiciliu sau de reşedinţă”.

Indemnizaţia poate fi solicitată în cel mult 12 luni de la data absolvirii şi se acordă o singură dată, pentru fiecare formă de învăţământ absolvită. Pentru anul 2013, indicatorul social de referinţă are valoarea de 500 lei.

Proiectul ‘Fii informat!’ este cofinanţat de Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial ‘Dezvoltarea Resurselor Umane’ (POSDRU) şi are care obiectiv creşterea calităţii, eficienţei şi gradului de vizibilitate a serviciilor publice de ocupare în rândul clienţilor şi potenţialilor clienţi. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.