Restructurarea ANAF, precondiţie pentru implementarea unui proiect de modernizare a administraţiei fiscale derulat cu Banca Mondială

2

Restructurarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) reprezintă o precondiţie pentru implementarea ‘Proiectului de modernizare a administraţiei fiscale’, pentru care s-a semnat un acord de împrumut cu Banca Mondială în valoare de 70 milioane de euro, se arată într-un comunicat al Ministerului Finanţelor Publice (MFP), remis joi .

‘Procesul de restructurare a ANAF este unul ireversibil şi are ca scop modernizarea şi eficientizarea instituţiei în vederea îmbunătăţirii capacităţii de colectare, dar şi a serviciilor oferite contribuabililor’, adaugă documentul menţionat.

În legătură cu unele informaţii din mass media, MFP precizează că ‘la protestul din localitatea Nădlag, precum şi la acţiunea de blocare a DN7 nu a participat niciun angajat al Fiscului’.

Potrivit MFP, ‘atât orchestrarea unor astfel de evenimente de către persoane care nu reprezintă sub nicio forma ANAF sau MFP, cât şi prezentarea deformată a realităţii cu scopul inducerii în eroare a publicului, sunt acţiuni care nu servesc interesului public’.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și
2 Comentarii
  1. george spune

    Care sunt preconditiile ??? Care modernizare ??? Nimic concret !!! Doar simple afirmatii !!! Dupa mega…dezorganizare,ANAF nu e capabila sa stranga nici impozitele datorate de … tarani !!! cica sa le adune … primariile. De cand acestea colecteaza impozite pentru bugetul statului ??? Asta-i organizare !!! Batjocura tip PSD+PNL !!! Trebuie schimbati de la guvernare !!! PSD si PNl sunt doar in slujba mafiotilor !!!

  2. Grigoras Elena spune

    In structurile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ( ANAF ) din regiunea Nord-Est a Romaniei respectiv ale Directiei Generale Regionale ale Finantelor Publice Iasi ( DGRFP ), creata de la 01.08.2013 conform OUG 74/2013 si HG 520/2013 prin preluarea prin absortie a fostelor structuri teritoriale ale ANAF ( Directiile Generale ale Finantelor Publice Iasi, Botosani, Suceava, Neamt, Bacau, Vaslui si subordonatele lor, Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni Vamale Iasi si subordonatele sale ), in perioada de reorganizare din luna august 2013 s-au produs multiple acte infractionale !!!
    Mentionam mai intai totalul tratament de tip mafiot al formarii statelor de functiuni, in care pe criterii combinate de incompetenta profesionala si tratament discretionar, abuziv, au fost stabilite posturile pe activitati si compartimente, astfel incat sa fie pastrati in schemele de personal cei din gastile sefilor !!! Apoi pe criterii contrare masurilor reorganizarii in cauza, regasibile in preambulul actelor normative anterior citate , s-au emis ilegal decizii pentru eliberari din functii , jalnice ca redactare juridica, si anume celor pentru care s-a dorit trimiterea la asa-zise examinari, conform art.100 din Legea nr. 188 /1999 (reorganizarea prevedea alocarea de posturi la structuri deficitare ca numar de personal, cum ar fi la inspectia fiscala, dar efectiv la structurile DGRFP Iasi tocmai la acestea s-a redus numarul de posturi – partial la fosta DGFP Iasi si 100% la fostele Directii judetene pentru accize si operatiuni vamale – DJAOV Iasi, Botosani, Suceava, Neamt, Bacau, Vaslui , adica la singurele strucuri ce deranjau cu adevarat evazionistii ).
    Dupa care in total stil mafiot, pentru ocuparea posturilor ce implicid au devenit vacante, sefii din DGRFP Iasi structura centrala si teritoriala subordonata, au ” selectat ” pentru ocuparea fara concurs a respectivelor posturi, in mod ” cofidential „, doar pe cei „darnici” si din gasca evazionistilor.
    Evident ca ceilati preavizati nu au mai incaput pe ” listele” sefilor .
    In acest context se impune autosesizarea de urgenta a organelor abilitate sub coordonarea DNA si ANAF sa dispuna anularea tutror ” optiunilor ” formulate la DGRFP Iasi, care nici cel putin nu s-au inregistrat la registratura acestei institutii, in ziua depunerii, si nu ulterior la inchiderea perioadei de exprimare a optiunii, colectandu-se mai intai ilegal la compartimentele de resurse umane, deponentii neprimind numere de inregistrare , in acest fel nemaifiind posibila nici urmarirea optiunilor fiecarui deponent – optiune I, optiunea II, largul drum spre aranjamente fiind astfel evident.
    Se impune urmarirea depunerilor de optiuni atat la structurile teritoriale ale DGRFP Iasi cat si de la nivelul propriu al acesteia , separat partea de fisc si separat partea vamala .
    Si indeosebi trebuie cercetat modul fraudulos in care s-a ajuns la exprimarea optiunilor pentru un anumit post, respectiv cum s-a ajuns ca in proportie de 99% din situaii sa existe doar cate o singura optiune pentru un post ( oare nu cumva pentru a se evita calea legala a concursurilor ! ) , indeosebi in cazul posturilor vamale, in conditiile in care persoanele optionare, practic, prin prisma provenientei din 6 judete, nu aveau cum sa ajunga „nedirijate ” la aceasta performanta ce sfideaza teoria matematica a probabilitatilor !
    Cine, de ce si „pentru ce” a facilitat acest sistem fraudulos, netransparent, de neasigurare a cerintelor realizarii legale a carierei functionarilor publici conform Legii 188/1999 ?
    Cum au ajuns persoane de la partea de fisc a DGRFP Iasi sa fie singure ( „neconcurate ” ) la posturile vamale pentru care si-au exprimat „optiunea”, fara sa fi cunoscut domeniul de activitate si care de altfel nici nu indeplinesc cerinta legala ca anterior sa fi desfasurat activitati similare, potrivit art.100 alin.(2) lit d) din Legea 188/1999 ?

    Ca atare, ANAF si DNA trebuie de urgenta sa curme aceste situatii ilegale de la DGRFP Iasi, respectiv :
    – sa se corecteze cazurile aberante de decizii pentru eliberari din functii ce contravin motivatiei reorganizarii prin OUG 74/2013 ( la inspectii fiscale, indeosebi la judetele Botosani, Suceava, Neamt, Bacau, Vaslui, in care inspectorii de la activitatea de inspectie fiscala de la fostele DGFP nu au primit preavize, ca si cum noua schema de personal a noilor AJFP in toate cele 5 judete a coincis in mod cu totul misterios cu numarul ocupantilor existenti ai acestor posturi din respectivele judete, in timp ce inspectorii de la activitatea de inspectie fiscala de la fostele DJAOV din aceleasi judete, contrar motivatiei reorganizarii de realocare de posturi catre inspectia fiscala, au fost cu totii eliberati din functii ( si oare unde au ajuns posturile lor respectiv caror privigeliati le-au fost fraudulos destinate ? ),
    – sa se anuleze toate optiunile „dirijate” pentru posturi vacante de la partea de fisc si partea de vama din DGRFP Iasi,
    – sa se emita in mod fundamentat si legal o noua lista a posturilor vacante la DGRFP Iasi ( structura posturilor din noua lista sa fie 100% diferita de aceea din vechea lista ),
    – exprimarea noilor optiuni sa se faca transparent, intr-o unica incinta,la aceeasi data si ora, in prezenta tuturor preavizatilor pentru eliberarare din functii, si nu cum s-a procedat anterior, prin intelegeri dirijate de sefi,
    – examinarile ( concursurile ) sa se realizeze doar in scris ( doar nu este o testare gen actorie, canto etc, asa-zisul oral fiind un criteriu al coruptiei ), prin crearea la nivel de ANAF si nu la DGRFP a unui numar de cate 20 seturi de subiecte pentru fiecare profil de post – fiecare cu cate 50 de intrebari stil grila care sa cuprinda intreaga bibliografie .

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.