Reducerea inflamaţiei în mod natural

0

Inflamaţia poate apărea pe loc, în momentul în care îţi zdrobeşti degetul mare cu un ciocan, eşti pişcat de un ţânţar, dar există un alt soi de inflamţie care este mult mai subtil: inflamaţia cronică. De multe ori, fără a avea o cauză sau o sursă imediată evidentă, acest tip de inflamaţie persistent este asociat cu o serie de probleme mari de sănătate: reacţii alergice, artrită, tulburări ale sistemului imunitar, boli de inimă, cancer, obezitate, acnee, precum şi probleme de sănătate mintală, şi anume: depresia.

 

În mod ideal, doriţi să păstraţi nivelul de inflamare al corpului dumneavoastră cât mai scăzut posibil. Medicamentele inflamatorii, cum ar fi ibuprofenul, pot avea o influenţă în a reduce cauzele şi simptomele de inflamaţie acută. Dar, în ceea ce priveşte inflamaţia cronică, o modalitate mai bună de a vă menţine sistemul în echilibru este consumul de alimente potrivite şi o atenţie mai mare la nivelul de stres.

Mai jos aveţi o listă cu câteva metode de reducere a inflamaţiei cronice din organismul uman:

 Exerciţiile

Exerciţiile regulate scad inflamaţia, atâta timp cât nu vă supra-solicitaţi. Pentru nivelurile optime, practicaţi în mai multe runde activitate fizică de intensitate scăzută. Supraefortul este pentru sportivii profesionişti.

 

Turmericul

 Turmericul sau curcumina, cum mai este cunoscut, este foarte bun în reducerea inflamaţiilor. Aveţi posibilitatea fie să-l folosiţi în prepararea mâncărurilor, fie să-l luaţi sub formă de capsule.

 

Ceaiul verde

Frunzele de ceai verde conţin fotochimicale speciale care ajută la combaterea inflamaţiei. Este nevoie să beţi doar 3-4 ceşti pe zi pentru a vedea rezultatele.

Meditaţia

 Yoga, plimbări în aer liber, pictură, citit, gătit – oricare activitate dintre acestea reduce stresul şi ajută ca fericirea să devină o parte integrantă a vieţii de zi cu zi. Cortizolul – hormonul stresului – este şi factorul care generează inflamaţia în mod natural, astfel că secrecţia acestuia trebuie menţinută în echilibru. Gestionarea stresului şi o alimentaţie sănătoasă sunt doi factori foarte importanţi care contribuie la starea de bine a oricărei persoane.

 

Omega-3

Aceşti acizi graşi sunt foarte folositori. O cauză majoră a inflamaţiei în unele părţi din lume este supraconsumul de Omega-6, care duce la un dezechilibru în organism, cel care are nevoie de un raport optim între Omega-3 şi Omega-6.

Aşadar, aveţi grijă de sistemul dumneavoastră prin consumarea de alimente bogate în Omega-3, zi de zi: somon, nuci, seminţe, toate sunt opţiuni foarte bune.

Traducere: Ecaterina Pop

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.