Tragedia feroviară din Spania: Justiţia doreşte clarificarea responsabilităţilor privind securitatea circulaţiei pe linia respectivă

0

Judecătorul însărcinat cu ancheta pe marginea accidentului de tren din Spania de la 24 iulie, soldat cu 79 de morţi, a anunţat marţi că intenţionează să pună în cauză persoana sau persoanele responsabile cu securitatea căilor ferate de la ADIF, entitatea publică spaniolă de administrare a infrastructurii feroviare, informează AFP.

‘Mecanicul este evident responsabil de conducerea trenului, dar era clar previzibil că un moment de neatenţie poate provoca un accident cu mare risc pentru vieţile şi integritatea pasagerilor’, a subliniat în decizia sa judecătorul Luiz Alaez.

Potrivit acestuia, trebuie să se examineze dacă există ‘posibile fapte imputabile’ operatorilor care au sarcina de a garanta securitatea şi care este posibil să nu fi furnizat suficiente informaţii cu privire la reţelele feroviare.

Judecătorul a evocat totodată o ‘omisiune de măsuri elementare din partea celor care au ca misiune garantarea securităţii circulaţiei feroviare pe această linie, omisiune ce poate constitui o imprudenţă sancţionabilă’ – referire la o posibilă semnalizare deficitară în zona unde a avut loc tragedia.

De aceea, magistratul a decis ‘audierea şi punerea sub acuzare a persoanei sau persoanelor de la Adif responsabile cu securitatea circulaţiei pe linia feroviară care leagă staţiile Orense şi Santiago de Compostela’.

Data convocării pentru audieri urmează să fie anunţată după ce ADIF va comunica numele acestei sau acestor persoane, se mai menţionează în decizia judecătorului spaniol.

La începutul lui august, ministrul spaniol pentru echipamente Ana Pastor a anunţat ”o examinare generală” a întregii reţele feroviare, în scopul îmbunătăţirii securităţii după accident.

Dezastrul, care s-a soldat cu moartea a 79 de persoane şi rănirea altor aproape 180, a survenit la un viraj foarte brusc, la o distanţă de patru kilometri de Santiago de Compostela, pe un tronson care nu este echipat cu un sistem automat de frânare. Trenul a deraiat la o viteză de 179 de km/oră, în timp ce el trebuia să circule cu cel mult 80 km/oră. Mecanicul, Francisco José Garzon Amo, a fost inculpat pentru 79 de omoruri din imprudenţă.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.