Pierderea în greutate ţine de stilul de viaţă, nu de diete

0

Care este cea mai bună dietă pentru a menţine o greutate sănătoasă şi, în acelaşi timp, să te aperi de bolile cronice? Să fie oare o dietă săracă în carbohidraţi, o dietă bogată în carbohidraţi, un regim alimentar cu legume sau unul fără legume?

Cercetătorii spun că primul pas este să uităm şi să ne scoatem din vocabular cuvântul „dietă”, potrivit unui editorial publicat pe 20 august în revista Journal of the American Medical Association (JAMA).

Aşadar, este vorba despre doi cercetători, pe numele lor Sherry Pagoto de la Universitatea de Medicină din Massachusetts şi Bradley Appelhans de la Centrul Medical Universitar Rush din Chicago – care au făcut un apel pentru a pune capăt aşa-numitelor „războaie ale dietei”, deoarece ele sunt toate la fel de bune (sau rele) în lupta cu obezitatea.

Cei doi cercetători au ajuns la concluzia că, în cele din urmă, pacienţii ajung să aibă de fapt o gândire confuză cum că o dietă este superioară alteia şi, spun ei, „În realitate, schimbările stilului de viaţă ajută omul. Nu dietele sunt modalităţile reale de a pierde greutatea”.

Ceea ce contează cu adevărat este „Cum” mâncăm, precum şi alte lucruri pe care le facem în viaţa de zi cu zi, şi anume activitatea fizică şi comportamentele, acestea sunt elemente care ajută oamenii să rămână pe drumul cel bun pe termen lung. Indiferent de dietă, fără o schimbare în stilul de viaţă, greutatea va reveni la loc de unde a plecat.

 

Atuurile stilului de viaţă

Pagoto a descris stilurile de viaţă din trei perspective:

  •  consiliere dietetică, adică cum să controlăm porţiile de mâncare, prin reducerea alimentelor bogate în calorii;
  • consiliere prin exerciţiu: cum să ne stabilim obiective şi cum să avem un ritm cardiac în condiţii de siguranţă;
  •  modificări de comportament: cum ne automonitorizăm, ne rezolvăm problemele, rămânem motivaţi şi pozitivi.

„Dieta, oricare ar fi ea, săracă în carbohidraţi sau în grăsimi, dacă nu este însoţită de un stil de viaţă optim, nu are nicio importanţă, este inutilă. Cheia este cum înţelegem o dietă şi cum ne comportăm”, spune Pagoto.

 

De ce dietele nu ajută?

 Pagoto a descris cinci provocări pe care le-a văzut de-a lungul timpului la pacienţii ei care îşi puneau speranţe într-o dietă „miraculoasă”:

  •  nu aveau timp de a găti şi a face exerciţii;
  •  stres prea mare;
  •  membrii familiei mănâncă, alături de ei, mâncare de tip fast-food;
  •  nu au cu cine să facă exerciţii;
  •  senzaţie de foame tot timpul.

Cei mai mulţi pacienţi ai săi obezi înţeleg care alimente sunt sănătoase şi care nu. Astfel că Pagoto lucrează cu pacienţii săi în găsirea de modalităţi în a face comportamentele alimentare sănătoase să devină o rutină.

Traducere: Ecaterina Pop

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.