Coca Cola şi obezitatea infantilă

0

La începutul acestui an, compania Coca-Cola a lansat o campanie publicitară încurajând oamenii să se unească în lupta împotriva obezităţii. Ironia este că sucul acidulat este, fără îndoială, una dintre băuturile responsabile pentru rata exorbitantă a obezităţii, scrie Dr. Mercola.

Coca-Cola spune că o calorie este doar o calorie, iar adevăratul motiv al obezităţii este să consumi mai mult decât arzi. Cu alte cuvinte, din punctul lor de vedere, nu produsele şi marketingul lor sunt de vină, problema este că oamenii nu fac exerciţii suficiente.

Acum, Coca-Cola a mai lansat o campanie publicitară, de data aceasta pentru a asigura consumatorii că băuturile lor slabe în calorii conţin îndulcitorul artificial aspartam, dar ca o alternativă sigură pentru zahăr.

Potrivit anunţului făcut de companie, aspartamul este „o alternativă sigură de înaltă calitate pentru zahăr”, ceea ce în mod evident stârneşte indignare. Aspartamul este binecunoscut ca periculos şi o cauză a cancerului – leucemie şi alte tumori. Măsurile anunţate de Coca-Cola au ca scop atenuarea criticilor cu privire la faptul că băuturile sale cu zahăr contribuie la răspândirea obezităţii.

 

  • Băuturile dulci sunt legate de obezitatea la copii

Copiii de astăzi sunt cu 40% mai graşi faţă de cei de acum 25 de ani şi un număr tot mai mare de studii au demonstrat că ratele de obezitate la copii sunt legate de băuturile dulci, inclusiv cele cu puţine calorii.

 Aspartamul a fost, fără îndoială, dovedit că are efecte de creştere a poftei de mâncare, stimulează stocarea de grăsime, pofta de carbohidraţi şi creşterea în greutate. Ca regulă generală, industria de băuturi a negat sau minimalizat puternic rolul său în epidemia de obezitate din copilărie.

Numărarea caloriilor consumate într-o zi de o persoană este o concepţie greşită, în jurul căreia o întreagă industrie de alimente şi băuturi folosesc îndulcitori cu puţine calorii. Din păcate, cercetările au arătat că îndulcitorii au tendinţa de:

   –   Stimulare a poftei de mâncare

   –   Creşterea poftei de carbohidraţi

   –   Stocarea grăsimilor şi creşterea în greutate

Pe piaţa din Argentina a apărut o nouă varietate de Cola, cu eticheta verde şi promovată de gigantul Coca Cola drept o băutură „naturală” şi „verde”, în timp ce ambalajul este 30% reciclabil. Conţinutul noii Coca Cola este un amestec de zahăr şi stevia, o plantă locală care are un conţinut ridicat de zahăr. Noua băutură are 108 calorii, plasându-se între Diet Coke, care are zero calorii, şi Coca Cola obişnuită, care are 250 de calorii.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.