Două familii de tineri fermieri au găsit reţeta de succes pentru ferma lor: Coşul de legume livrat la uşa clientului

0

Agricultorii tineri îşi vând singuri produsele direct cumpărătorilor. O afacere de acest tip poate fi înfloritoare dacă include o strategie de promovare şi produse de calitate, au dovedit două familii stabilite în Bărăgan, scrie  agrointel.ro.

În forma sa actuală, Coşul de legume a pornit în anul 2011, cu Andrei şi Alexandra Barbu care au vrut să îşi hrănească fetiţa cu alimente sănătoase. Și pentru că cererea era din ce în ce mai mare, la sfârşitul lui 2012, lui Andrei Barbu şi soţiei sale Alexandra, li s-au alăturat Matei şi Sabina Dumitrescu, care au devenit asociaţi.

”Provenim din domenii diferite, de la IT la psihologie, însă avem valori şi principii comune în ceea ce priveşte mâncarea pe care o consumăm noi şi mai ales copiii noştri”, susţin agricultorii care au creat brandul ”Coşul de legume”.

Cele două familii cultivă o suprafaţă de 16 hectare, însămânţată cu soiuri vechi de legume, fructe şi plante aromatice. ”Avem convingerea că este important să avem produse lipsite de biostimulatori, pesticide şi îngrăşăminte chimice, însă la fel de important este conţinutul de vitamine, minerale şi fitonutrienţi”, se mai arată pe site-ul afacerii.

  • Succesul a venit de pe Facebook

Încă de la început, afacerea s-a împrietenit cu internetul şi cu presa, care s-a arătat interesată de noul proiect. De altfel, secţiunea apariţii în presă de pe site-ul cosuldelegume.ro este plină de articole şi reportaje realizate în ultimii ani. Pe Facebook, pagina tinerilor fermieri are nu mai puţin de 36.000 de aprecieri, un record pentru o mică afacere agricolă.

Dintre prietenii virtuali, mii le-au devenit şi clienţi care le comandă marfa online şi beneficiază fie de livrarea la domiciliu, fie îşi pot ridica cumpărăturile din diferite puncte din Capitală, dintre printre care o cafenea de la Piaţa Romană şi chiar o familie din cartierul bucureştean Foreasca.

”Orice persoană poate deveni centru de livrare dacă plasează şi primeşte comenzi pentru încă 3-4 prieteni, rude sau vecini! Astfel puteţi beneficia de livrare gratuită şi de prioritate la livrare”, explică fermierii.

Când vine vorba de promovare, fiecare membru al echipei de la fermă are sarcinile sale. ”Având experienţa şi cunoştinţele necesare, noi ne-am stabilit împreună strategia de promovare şi ne-am creat logo-ul. Nimic nu este lăsat la voia întâmplării. Pentru fermierii care nu în spate o activitate în domeniu, le recomandăm să apeleze la o firmă specializată sau să fie foarte inspiraţi în găsirea ideii care le descrie cel mai bine munca şi produsele”, a declarat Matei Dumitrescu pentru revista Agrointel.

Avantajul Coşului cu legume este că bunătăţile sunt culese cu doar câteva ore înainte de a ajunge la clienţi, iar o parte dintre aceştia optează să plătească în avans pentru abonamente lunare de legume proaspete. Mai mult, oferta fermei include trei dimensiuni de coşuri: Coşul Micul Fermier – 50 de lei, Coşul Fermierul Harnic – 80 de lei şi Coşul Fermierul Familist – 120 de lei.

”Coşurile sunt o selecţie echilibrată a produselor, în funcţie de sezon şi perioada optimă de recoltare. Ele oferă o reducere de preţ faţă de selecţia individuală. Conţinutul acestora poate fi supus modificărilor în functie de condiţiile din câmp”, sunt informaţi clienţii care pot opta şi individual pentru legumele, plantele aromatice sau fructele fermei din Valea Măcrişului.

Cea mai dificilă perioadă o reprezintă lunile de iarnă, pentru care ferma a găsit oportun să comercializeze conserve care să compenseze lipsa legumelor proaspete.”Avem şi colaborări, dar promovăm în special produsele noastre. Cam în această perioadă susţinem, împreună cu un nutriţionist, ateliere despre alimentaţie sănătoasă. Suntem solicitaţi în săli de fitness sau la unităţi private de învăţământ, iar publicul este mereu foarte interesat să afle mai multe despre ce înseamnă o legumă cultivată în condiţii ecologice”, ne-a mai spus Matei Dumitrescu.

Pentru atragerea de noi clienţi, tinerii ce au fondat Coşul de legume nu ratează evenimentele unde îşi pot face cunoscută afacerea. Târguri, conferinţe de agribusiness, antreprenoriat sau degustări la terase chic din Capitală, toate sunt bifate constant de cei patru tineri întreprinzători agricoli ce au descoperit că relaţia directă cu clientul, dar şi deschiderea către un dialog cu piaţa sunt soluţii care te ajută să ieşi din anonimat.

”Suntem profesionişti, dar şi prietenoşi. Circa jumătate dintre clienţi sunt abonaţi la produsele noastre, restul sunt persoane care comandă ocazional. Ideal pentru o afacere este să creşti mereu numărul celor care îşi fac abonamente, chiar pre-plătite. Dintre cumpărători, 50% ne urmăresc pe Facebook, alţii află de noi de pe site sau din materiale de presă. Toţi sunt încântaţi că noi suntem cei care le răspundem la telefonul de comenzi, noi le livrăm coşul personal şi tot noi suntem şi cei pe care îi întâlnesc la prezentări şi degustări. Acest lucru conferă un plus de credibilitate produselor, mai ales când fermierul explică el însuşi calităţile unei roşii, spre exemplu”, explică Matei Dumitrescu.

  • Lunile de vară aduc cele mai mari încasări

Afacerea dezvoltată în ultimii ani de cele două familii a reuşit să îşi formeze o reţea de clienţi. Astfel, potrivit declaraţiilor date presei de Alexandra Barbu, veniturile lunare pot ajunge la cifre cu patru zerouri, în lei. În perioada de vară.

Ca şi investiţie, tinerii spun că ea se ridică la câteva zeci de mii de euro şi s-a concretizat în achiziţia terenului, a utilajelor, a realizării de puţuri şi a sistemului de irigare. Ca şi cheltuieli generate de producţie, acestea de ridică la circa jumătate din încasări, bani din care cele două familii au găsit şi resurse pentru a sprijini familii nevoiaşe din zonă.

”Ne concentrăm să avem şi o latură de implicare socială. Am donat coşuri în scopuri caritabile, la licitaţii şi ajutăm un azil de bătrâni. Acum avem un proiect cu un azil destinat persoanelor cu dizabilităţi pe care dorim să le ajutăm să îşi facă o grădină proprie unde să îşi cultive o parte din legumele necesare. În paralel, primim constant invitaţii să susţinem workshop-uri de profil agricol sau antreprenorial. Am fost la un eveniment chiar şi la Viena, iar acum vom merge în curând la Istanbul, la o reuniune destinată afacerilor cu impact social din Europa de Sud-Est”, ne-a mai spus Matei Dumitrescu.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.