Cu cât fusta e mai scurtă, cu atât sfârşitul recesiunii este mai aproape

0

În Germania vara aceasta au fost din nou la modă pantalonii foarte scurţi ‘hotpants’ şi fustele mini. Jumătatea masculină a ţării nu a putut decât să se bucure de această nouă tendinţă, care, într-un fel, constituie şi un semnal pentru analişti că economia ţării şi-a revenit, scrie ziarul german Frankfurter Rundschau, citat de portalul economic rus Rbc.

Astfel, mai mulţi experţi titraţi de la Berlin au ajuns la concluzia că, analizând tendinţele modei, se poate vorbi de o încheiere a crizei economice.

Deoarece economia Germaniei, în comparaţie cu restul zonei euro, se simte destul de bine şi chiar în creştere, Frankfurter Rundschau a decis să reamintească cititorilor săi de o cercetare a economistului american George Taylor.

Încă din 1926, el a stabilit o legătură între conjunctura economică şi lungimea fustei la femei, introducând în uz conceptul de ‘indicele de lungime a fustei’.

În anii de boom economic, potrivit acestuia, fustele devin mai scurte, întrucât femeile au posibilitatea de a-şi etala ciorapii scumpi de mătase. Însă după crahul bursier de pe Wall Street, în octombrie 1929, doamnele au început să prefere fustele lungi, ascunzând sub ele ciorapii ieftini sau chiar picioarele goale.

Creşterea economică înregistrată la sfârşitul anilor 1960 a fost însoţită de asemenea de moda fustelor mini.

Analiştii de la Erasmus School of Economics din Rotterdam (Olanda) consideră că rezultatele lui George Taylor sunt relevante şi în zilele noastre. Un studiu, realizat de aceştia în 2010, demonstrează existenţa unei legături între lungimea fustei şi bunăstarea populaţiei. Cu toate acestea, conform concluziei lor, moda cu fustele scurte apare abia la trei ani după vârful boom-ului economic. Între altele, o serie de alte studii privind impactul fustelor mini asupra economiei au foste realizate de oameni de ştiinţă de la Institutul de Demografie din Allensbach (Germania).

‘În decurs de mai mulţi ani am observat o interdependenţă surprinzătoare între tendinţele de dezvoltare economică şi semnalele greu de descifrat, care vin dinspre lumea modei’, afirmă cercetătorii germani.

În acelaşi timp, în Japonia există un ‘indice al lungimii părului’, conform ziarului economic Nikkei, cu referire la un studiu al firmei de cosmetice Kao. Potrivit experţilor niponi, cu cât lungimea părului femeilor din Japonia este mai mare, cu atât starea economiei Ţării Soarelui Răsare este mai bună. Astfel, dacă la modă sunt tunsorile scurte ‘băieţeşti’ , atunci este de aşteptat o degradare a conjuncturii pieţei.

Starea economiei poate fi determinată şi după lăţimea cravatelor bărbăteşti, consideră directorul Institutului german de modă din Köln, Gerd Müller-Tomkins, potrivit căruia, cravatele înguste simbolizează entuziasmul tinerilor şi dorinţa de noi provocări, astfel încât moda la ele vine în perioadele de creştere economică.

La determinarea perspectivelor economice pot contribui şi farmaciile.’În timpul recesiunii, cresc vânzările la laxative, deoarece oamenii sunt într-o permanentă stare de stres şi de multe ori au probleme digestive’, declară şeful companiei de consultanţă SAGE, Leo J. Shapiro. În perioadele de creştere economică, populaţia se confruntă cu mai puţine probleme legate de digestie, adaugă el. Între altele, în anii de redresare economică scad vânzările şi la aspirină, oamenii nu mai suferă atât de mult de dureri de cap, remarcă în acest sens Frankfurter Rundschau.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.