Rovana Plumb: Taxa de poluare de 1 ban pe litru de combustibil ar fi o taxă pe consum, nu de poluare

Ministrul Mediului şi al Schimbărilor Climatice, Rovana Plumb, a declarat sâmbătă, la Oradea, că taxa de poluare de 1 ban pe litrul de combustibil cumpărat propusă de senatorii liberali Valeriu Boeriu şi Cristian Bodea pentru înlocuirea timbrului de mediu nu ar fi o taxă de poluare, ci pe consum, ce nu serveşte principiului „poluatorul plăteşte”.

„Din punct de vedere tehnic, al Ministerului Mediului, taxarea combustibilului nu este o taxă pe principiul poluatorul plăteşte, ci este o taxă pe consum. Iar taxa pe consum nu este în domeniul de aplicare al Ministerului Mediului. Acest minister doreşte ca prin politicile de înnoire a parcului auto şi aplicarea acestui tip de taxare, timbrul de mediu, să respectăm principiul poluatorul plăteşte şi să putem să reducem impactul negativ al emisiilor de gaze cu efect de seră”, a declarat, într-o conferinţă de presă, ministrul.

Potrivit Rovanei Plumb, o primă analiză şi o evaluare a efectelor implementării timbrului de mediu se va face la sfârşitul lunii octombrie.

Senatorii PNL de Bihor Cristian Bodea şi Valeriu Boeriu au anunţat joi că vor depune o interpelare către ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Rovana Plumb, nemulţumiţi de refuzul Guvernului care nu susţine adoptarea iniţiativei lor legislative de schimbare a timbrului de mediu într-o taxă de poluare de 1 ban pe litru de combustibil.

„Este un răspuns de sezon, adică un fel de ghiveci, din care putem deduce că ori Guvernul nu înţelege, ori nu îi pasă. Ni se spune că astfel vor fi mai puţini bani la Fondul de Mediu, fond ce se ocupă de multe lucruri: de casa verde, spaţii verzi, de împăduriri, de canalizare, de alunecări de teren… Sigur, trebuie să fie făcută şi canalizarea, dar nu cred că din taxa de primă înmatriculare”, a declarat senatorul Boeriu.

Demarat în luna aprilie, proiectul de lege propunea transformarea taxei/timbrului de mediu – „inechitabil, controversat”- în taxa de poluare de 1 (un) ban pe litru de carburant, plătibilă de către toţi cei care poluează. Banii colectaţi din taxa de 1 ban ar urma să ajungă la Fondul de Ameliorare pentru Împăduriri, pentru a contracara poluarea.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
2 Comentarii
  1. Tomica spune

    D-na Plumb greseste profund fiindca aceasta este calea corecta prin care poluatorul va plati exact in masura in care poluiaza. Porcaria cu asa zisul timbru de mediu este ca plateau toti, indiferent cat poluiaza efectiv fiecare, egal, indiferent de parcursul anual indvidual. Si cel care face 100.000 de km. pe an ca si cel care face 1000! Unde-i logica d-na Plumb? Cu ce minte judeca aceasta d-na? Timbrul se bazeaza pe o prezumtie, plata la pompa se bazeaza pe poluarea reala, efectiva. In rest demagogie ieftina de doi bani gauriti. Cu asa gandire (daca i se poate zice asa) n-are ce cauta in viata politica.

  2. Marius spune

    Noua taxa de timbru are unele neconcordanțe legat de durata de viață a masinii și calculul taxei.

    1. nu sunt luați în calcul km parcurși la achiziționarea autoturismului, dacă se ține cont de durata de viață a mașinii trebuie ținut cont și cați km are deja parcurși la achiziționare, degeaba e o mașina veche doar de 5 ani dacă are 500.000 km, viață ei este la fel de scurta cu a unei de 10-20 de ani.

    2. de unde se știe termenul de viata al unei mașini? dacă după 2 luni de la achiziționare fac accident și mașina se face praf, sau puri si simplu se strica și nu mai rentează sa o repar am plătit timbru de mediu câteva sute sau mii de euro pentru. 2 luni de viata ai mașinii?

    Ar trebui calculat în funcție de km parcurși anual – sa fie o taxa anuala sau legate de ITP la 2 ani.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.