Castelul Versailles îşi lansează marca proprie de delicatese

0

Castelul Versailles, unul dintre cele mai vizitate monumente din patrimoniul francez şi cele mai cunoscute în străinătate, lansează o licenţă de delicatese sub care va comercializa produse consumate de regele Ludovic al XIV-lea şi de cei de la curtea sa.

Marca are ambiţii mondiale, iar ‘obiectivul clar definit’ sunt produsele de top, ‘în concurenţă directă cu alte case de prestigiu, precum Fauchon sau Hediard şi în cele mai bune puncte de vânzare din lume’, a anunţat într-un comunicat Castelul Versailles, care a încredinţat licenţa societăţii sale ”Oh! Legumes Oublies’ (Oh! Legume uitate!), cu sediul în sud-vestul Franţei, transmite AFP.

Produsele, toate certificate bio, vor fi prezentate în trei game: ‘Jardin Royal’ pentru fructe şi legume, ‘Gourmandises de la Reine’ pentru dulciuri, pe care le adora Maria Antoaneta (bomboane cu miere, siropuri de plante, între care cele de verbină şi mentă… ) şi ‘Plaisirs du Roi’ pentru gastronomie, o gamă în care se vor regăsi mai ales fois gras-ul, ‘o modă lansată de Ludovic al XIV-lea’, dar şi trufele de Perigord, supe şi ciorbe, condimente…

Regele Soare era mai ales pasionat de pepeni, de piersici, de smochine şi de ….mazăre.

Cu Le Notre şi La Quintinie, cei doi grădinari ai săi, Ludovic al XIV-lea a făcut din grădinile de la Versailles şi din grădina de zarzavaturi regală ‘un teren de experimentare excepţional’ pentru a îmbogăţi masa sa cu produse mai diverse şi inedite, se arată în comunicatul castelului. În serele şi în grădina de zarzavaturi ale regelui, se cultivau sparanghel, vinete, smochine, caise, fragi, moşmoană, păstârnac, rubarbă, soc… Ludovic al XIV-lea era un gurmand incorigibil, conform cronicilor de la acea vreme.

Produsele vor fi disponibile începând cu această lună, la Versailles, şi în raioanele ‘gourmet’ din marile magazine pariziene, dar şi în Elveţia şi pe site-ul www.chateauversailles-epiceriefine.com. Ulterior ele vor fi distribuite şi în buticurile de lux şi în aeroporturi. Veniturile obţinute din vânzarea produselor vor servi la finanţarea castelului şi a activităţilor sale (restaurări, manifestări culturale, expoziţii…)(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.