Ambasadorii MICE şi cei ai turismului, împreună pentru a pune România pe harta industriei de evenimente

0

Ambasadorii MICE (Meetings, Incentives, Congresses & Exhibitions) şi cei ai turismului vor colabora pentru a pune România pe harta industriei de evenimente cu prilejul organizării, la Bucureşti, a celei de a II-a ediţii a evenimentului internaţional MICEPRO, a declarat, joi, preşedintele Asociaţiei Profesioniştilor din Industria de Evenimente din România (APIER), Valentin Constantin.

„Dezvoltarea industriei de evenimente nu poate fi făcută decât printr-un parteneriat între stat şi privat. Mai mult, în prezent, destinaţia trebuie să vină către organizatorul de evenimente. Nu putem aştepta ca cineva să-şi aducă aminte că există Bucureştiul pentru a organiza un mare eveniment, de exemplu. Iar statul este cel care dă stabilitate industriei, oricât de cunoscut ar fi un reprezentant al acesteia’, a precizat Valentin Constantin.

Industria de evenimente a generat, în România, în 2012, venituri de 350 milioane de euro, în timp ce numai Geneva câştigă anual din organizarea de evenimente circa un miliard de euro.

„Turismul MICE este foarte important pentru România. În prezent, circa 80 – 85% dintre turiştii care vin în România sunt din zona de business, ceea ce arată că avem un potenţial important”, a apreciat, la rândul său, vicepreşedintele Asociaţiei Profesioniştilor din Industria de Evenimente din România, Jamil Benabdallah.

De altfel, conform recomandărilor Organizaţiei Mondiale a Turismului, România ar trebui să se focalizeze pe turismul cultural, ecoturism, turismul de evenimente şi pe cel balneo. Prognozele Consiliului Mondial al Turismului şi călătoriilor din SUA arată că, până în anul 2020, ritmul de creştere al turismului de afaceri evenimente în România va fi de 8% anual.

„Republica MICEPRO este modul nostru de a spune participanţilor care vor veni, în noiembrie, la Bucureşti, că nu vin într-o ţară cu câini, cu hoţi, cu probleme balcanice. Ei vor veni în această ţară democratică, nou creată, cu 30 de destinaţii şi 261 de site-uri UNESCO, unde vor avea un paşaport personal de cetăţean al Republicii MICEPRO, dar şi gardă personală, care îi va conduce de la aeroport la hotel. Avem deja multe semnale că acest mod de a ne prezenta evenimentul este bine primit de comunitatea internaţională MICE’, a spus Valentin Constantin.

MICEPRO este o platformă B2B dedicată industriei de evenimente (MICE), care leagă lumea de Noua Europă (Europa Centrală şi de Est). Evenimentul este dedicat profesioniştilor din industrie şi are toate ingredientele necesare pentru realizarea unui networking de calitate. MICEPRO vine, comparativ cu tot ce a existat până acum, cu un sistem de pre-rezervare online a întâlnirilor, un sistem de hosted buyers aplicat (sunt invitaţi potenţiali clienţi pentru a genera întâlniri de business cu expozanţii), networking formal/informal, evenimente conexe (forumuri, vizitarea de obiective/destinaţii)

MICEPRO 2013, care se va desfăşura între 8 şi 10 noiembrie 2013, la Bucureşti, va găzdui 100 de buyer-i la cea de a doua ediţie a manifestării. Buyer-ii provin dintr-o varietate de domenii de activitate – finanţe bănci, medical & pharma, auto, bunuri de consum, turism. Cifra de afaceri medie anuală, în ultimii trei ani, este în medie de 100 de milioane de euro/buyer.

În total, aceştia asigură un potenţial investiţional în MICE, după MICEPRO 2013, de peste două miliarde de euro.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.