Peste o mie de biciclişti participanţi la un marş de protest: Vrem piste pe şosea, vrem un oraş pentru oameni

0

Peste o mie de biciclişti, potrivit organizatorilor, au luat startul sâmbătă după-amiază din Piaţa Charles de Gaulle, într-un marş de protest împotriva modului în care administraţia locală din Bucureşti a înţeles să dezvolte infrastructura Capitalei, dar şi pentru amenajarea pistelor de biciclete pe carosabil.

Andrei Găitănaru, reprezentant al Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti (CBB), a spus că marşul intitulat „Vrem piste pe şosea, vrem un oraş pentru oameni” va avea ca punct final Piaţa Constituţiei, în faţa Palatului Parlamentului.

„Principalul motiv pentru care suntem aici este prestaţia foarte proastă a primarului Oprescu. Milităm nu doar pentru drepturile noastre, ci pentru drepturile tuturor cetăţenilor acestui Bucureşti. Poate că el (Sorin Oprescu, n.r.) crede că locuitorii Bucureştiului nu s-au prins că a intrat în cursa prezidenţială, că tot ceea ce spune şi tot ceea ce face vizează acumularea unor puncte electorale. Declaraţia dânsului de ieri că va face piste pentru biciclete se înscrie în aceeaşi retorică electorală. Acelaşi lucru s-a întâmplat în primăvară, cu o zi înainte de marş. Nu a făcut nimic până acum, repetă mesajul, avem toate motivele să credem că nu o să facă nimic”, a declaratreprezentantul CBB.

În opinia sa, îndată ce vor fi amenajate piste pentru biciclişti, tot Bucureştiul va avea de câştigat.

„Bicicliştii vor fi în siguranţă în momentul în care şoferii vor şti că nu se mai confruntă cu biciclişti, ci cu o lege care trebuie respectată. În al doilea rând, pietonii vor fi în siguranţă pentru că nu se vor mai întâlni pe trotuare cu bicicliştii, ştiindu-se deja că impactul dintre biciclişti şi pietoni este mult mai devastator decât cel dintre biciclişti şi maşini.

În al treilea rând, aşa cum au arătat bunele practici din alte capitale ale Europei, vom avea un oraş mult mai decongestionat, cu un trafic mult mai lejer. Pentru că odată ce ai o infrastructură pentru biciclişti, mai mulţi oameni vor fi tentaţi să adopte mersul pe bicicletă şi să-şi lase maşina acasă. Ori asta înseamnă în final şi un oraş mult mai puţin poluat, ştiindu-se de altfel că Bucureştiul este a doua capitală poluată din Europa”, a spus Găitănaru.

Reprezentantul CBB a mai afirmat că primarul Capitalei a avut până acum întâlniri convenabile cu ONG-urile. „Nu a avut întâlniri cu OPTAR, care a făcut ghidul biciclistului, cu alte cuvinte, cu ONG-urile care au făcut cel mai mult în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete, pe de o parte, şi sancţionarea greşelilor de marcaj pe care Primăria le-a creat, pe de altă parte”, a susţinut Găitănaru.

El a mai precizat că în Codul Rutier biciclistul este prevăzut ca participant la trafic, „iar dacă Oprescu ar dori să facă ceva, ştie ce are de făcut, ar şti pe cine să consulte, să contacteze toate ONG-urile în mod legitim şi ar putea să facă şi apoi să spună că face”.

Marşul este organizat de Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti (CBB) şi Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR). (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.