Ramona Mănescu: Procesul de privatizare a companiei CFR Marfă va fi reluat, dacă actuala procedură eşuează

0

Procesul de privatizare a companiei CFR Marfă va fi reluat, în cazul în care actuala procedură eşuează, a afirmat, marţi, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, după ceremonia de semnare a documentelor de finanţare pentru proiectul privind construcţia liniei 4 de metrou.

 „Contractul de privatizare a fost semnat pe 2 septembrie. Data până la care Grup Feroviar Român poate depune garanţia este 4 octombrie, deci suntem în termen. Dacă privatizarea nu se finalizează, se va relua această procedură. Acesta este singurul plan B care este la dispoziţia noastră din punct de vedere legal”, a spus şeful de la Transporturi, întrebată fiind dacă există un ‘plan B’ în cazul în care privatizarea CFR Marfă eşuează.

Ministrul Transporturilor a dat asigurări că, deocamdată, procedura de privatizare este ”în regulă”.

„S-a semnat contractul de privatizare. Cel care cumpără este încă în termen pentru a depune garanţia şi pentru a face toate diligenţele necesare. Atâta timp cât este în termen şi nu avem motive să ne îndoim de buna credinţă, suntem în regulă cu procedura de privatizare şi sigur că noi ne dorim ca privatizarea aceasta să se finalizeze cu succes, pentru că este un lucru bun”, a reiterat Mănescu.

Compania Grup Feroviar Român /GFR/ a fost declarată pe 20 iunie 2013 câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă, iar contractul de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din capitalul social al societăţii către societatea comercială Grup Feroviar Român a fost semnat în data de 2 septembrie 2013.

Procesul de pregătire a privatizării ‘CFR Marfă’ a demarat în 2008, odată cu includerea companiei în programul de privatizare al Ministerului Transporturilor. Prin Hotărârea de Guvern nr. 46, din 13 februarie 2013, privind aprobarea Strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia, a fost aprobată strategia de privatizare prin vânzarea unui pachet majoritar de acţiuni.

Hotărârea nr. 526/2013, pentru aprobarea condiţiilor principale ale contractului de vânzare de acţiuni, a fost publicată în Monitorul Oficial pe 14 august, termenul de finalizare a tranzacţiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, în caz contrar contractul urmând să fie desfiinţat de plin drept, fără a mai necesară punerea în întârziere, fără orice altă formalitate prealabilă şi fără intervenţia instanţei.

În termen de 30 de zile calendaristice, Ministerul Transporturilor, Grup Feroviar Român şi un agent escrow urmează să încheie un contract escrow care va fi anexă la contractul de vânzare de acţiuni având ca obiect, în principal, plata de către GFR a sumei de 90,498 milioane lei, reprezentând 10% din preţul de cumpărare, în termen de două zile lucrătoare de la încheierea contractului escrow.

Modalitatea de plată a preţului pachetului de 51% din acţiuni este plata integrală la data finalizării şi va consta în încasarea următoarelor sume: echivalentul în lei a sumei de 10 milioane euro constituită de cumpărător cu titlu de garanţie de participare; suma de 90,498 milioane lei reprezentând fondurile din contul escrow; diferenţa de preţ până la concurenţa preţului de cumpărare oferit.

Finalizarea vânzării-cumpărării pachetului de acţiuni, constând în plata preţului de cumpărare şi în transferul titlului de proprietate asupra pachetului de acţiuni va avea loc sub condiţia semnării contractului de escrow şi depozitării de către cumpărător a sumei prevăzute pentru contul escrow şi a realizării unor condiţii suspensive.

Astfel, transferul dreptului de proprietate se va realiza la data îndeplinirii cumulative a următoarelor condiţii: emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei adrese sau decizii în conformitate cu prevederile Legii concurenţei şi/sau emiterea unui asemenea document de către alte autorităţi de concurenţă competente; finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra societăţii la data semnării contractului şi definitivarea structurii capitalului social ca urmare a majorării de capital în baza conversiei; obţinerea de către vânzător, după caz, de la finanţatorii interni şi externi ai societăţii, a acordului acestora cu privire la modificarea structurii acţionariatului, ca urmare a încheierii contractului, iar acordul nu va include condiţii mai oneroase pentru societate faţă de termenii aplicabili potrivit contractelor de finanţare la data semnării; creditarea contului vânzătorului cu toate sumele datorate de GFR Ministerului Transporturilor reprezentând preţul de cumpărare şi semnarea declaraţiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni în registrul acţionarilor şi de acţiuni al societăţii. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.