Proiect de alternative educaţionale pentru copiii cu dizabilităţi

0

Alternativele educaţionale pentru copiii cu dizabilităţi au fost luate în discuţie joi de către mai multe organizaţii implicate în proiectul „Să redescoperim şcoala!”, implementat de Asociaţia C4C-Communication for Community, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Dâmboviţa.

„Aducem alternativele educaţionale într-o dezbatere publică. Există multe metode pentru rezolvarea problemelor. Ştim că sunt monopoluri pentru terapiile destinate acestor copii, dar alternativele educaţionale înseamnă o viziune asupra vieţii. În proiectul nostru am avut ca obiectiv să redescoperim şcoala şi miza a fost să lucrăm cu cuplul părinte-copil. Suntem aici să vedem alte perspective şi modalităţi de abordare asupra copiilor”, a afirmat Daniela Vişoianu, fondatorul asociaţiei, la o conferinţă de prezentare a etapelor proiectului.

Reprezentanţii şcolilor speciale au vorbit cu această ocazie despre economia socială, care potrivit lor trebuie să se dezvolte şi în România.

„Cred că este timpul să redescoperim şcoala, pentru că situaţia actuală pune altfel problema. Pedagogiile nondirecţioniste au deja o tradiţie şi trebuie o schimbare. Avem exemple de reuşite la nivel mondial şi naţional, ceea ce arată că economia socială are resurse să se ocupe de fiecare”, a spus Gheorghe Felea, vicepreşedinte al Comisiei Naţionale pentru Alternative Educaţionale şi consilier în cadrul Ministerului Educaţiei.

Exemple de reuşite ale alternativelor educaţionale au fost date în persoana lui Nick Vujicic, 30 de ani, din Bosnia, un tânăr care nu are membre superioare şi inferioare şi care este implicat într-o serie de activităţi.

„Este un om care circulă cu maşini, avioane. Este formator şi un om recunoscut în Australia, SUA şi Bosnia natală. Vorbeşte în cartea sa despre viaţă fără limite, dacă ai voinţă puternică, speranţă puternică, încât nu poate fi frântă”, a spus Felea.

O fetiţă din România, Alberta Moşneguţu, în vârstă de 10 ani, este şi ea un bun exemplu de alternativă educaţională pentru copii cu dizabilităţi. Deşi a fost abandonată de familie că nu are mâini şi are doar un picior, ea este acum o elevă a Liceului pedagogic din Târgovişte şi la vârsta de 10 ani are propria carte publicată. Scrie, desenează şi cântă la pian cu piciorul.

„Cei doi ar fi fost existenţe ratate, dacă nu existau persoane care nu îşi asumau responsabilitatea de a creşte asemenea oameni”, a subliniat, în continuare, Gheorghe Felea.

Proiectul „Să redescoperim şcoala!” a fost demarat în martie 2011 şi se încheie în februarie 2014, iar în cadrul lui au mai fost organizate şi cinci tabere pentru copii cu nevoi speciale (autism, deficienţe locomotorii, auditive, de vorbire, diabet) din regiunea Muntenia şi Ilfov.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.