Ramona Mănescu:Sunt cu ochii pe ceas; GFR trebuie să vireze garanţia pentru CFR Marfă până pe 4 octombrie

1

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, joi, că este „cu ochii pe ceas”, în contextul în care Grup Feroviar Român /GFR/ trebuie să vireze până în data de 4 octombrie garanţia în procesul de privatizare a companiei CFR Marfă, iar în 30 de zile întreaga sumă.

 „Eu am obligaţia să respect contractul şi Hotărârea de Guvern, am nişte termene prevăzute. Sunt cu ochii pe ceas, mă uit să fie respectate aceste termene. Am trimis la CFR Marfă, CFR Călători şi CFR Infrastructură o comisie formată din Corpul de Control şi funcţionari ai Ministerului Transporturilor, specialişti pe domeniul de infrastructură feroviară tocmai pentru a vedea în ce măsură, în momentul de faţă, pot să fac un anunţ cu privire la situaţia pe care am găsit-o. Grup Feroviar Român trebuie să vireze până pe 4 octombrie garanţia, iar în 30 de zile toţi banii”, a spus Mănescu, la „Bucharest Forum 2013”.

Ministrul Transporturilor a precizat, totodată, că pe durata procesului de privatizare a CFR Marfă nu va face niciun comentariu la adresa declaraţiilor şi speculaţiilor din presă, întrebată fiind de declaraţia fostului ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, conform căruia compania feroviară a trecut pe profit operaţional.

„Ar trebui să-l întrebaţi pe domnul Fenechiu (Relu Fenechiu, fost ministru al Transporturilor – n.r.) despre declaraţia că CFR Marfă ar fi trecut pe profit operaţional. A fost ministru şi poate că ştie dumnealui foarte bine problema de la CFR Marfă pentru că a pregătit şi privatizarea. În rest, nu vreau să comentez pentru că este o procedură de privatizare în curs şi nu mi se pare corect ca Ministerul Transporturilor, ministrul Transporturilor, să comenteze la comentarii şi speculaţii care apar în presă, din partea oricui’, a subliniat Ramona Mănescu.

În urmă cu două zile, ministrul Transporturilor afirma că procesul de privatizare a companiei CFR Marfă va fi reluat, în cazul în care actuala procedură eşuează, dar a dat asigurări că, deocamdată, procedura de privatizare este ”în regulă”.

Compania Grup Feroviar Român /GFR/ a fost declarată pe 20 iunie 2013 câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă, iar contractul de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din capitalul social al societăţii către societatea comercială Grup Feroviar Român a fost semnat în data de 2 septembrie 2013.

Preţul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. În plus, GFR şi-a asumat investiţii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfă.

În termen de 30 de zile calendaristice, Ministerul Transporturilor, Grup Feroviar Român şi un agent escrow urmează să încheie un contract escrow care va fi anexă la contractul de vânzare de acţiuni având ca obiect, în principal, plata de către GFR a sumei de 90,498 milioane lei, reprezentând 10% din preţul de cumpărare, în termen de două zile lucrătoare de la încheierea contractului escrow.

Modalitatea de plată a preţului pachetului de 51% din acţiuni este plata integrală la data finalizării şi va consta în încasarea următoarelor sume: echivalentul în lei a sumei de 10 milioane euro constituită de cumpărător cu titlu de garanţie de participare; suma de 90,498 milioane lei reprezentând fondurile din contul escrow; diferenţa de preţ până la concurenţa preţului de cumpărare oferit.

Finalizarea vânzării-cumpărării pachetului de acţiuni, constând în plata preţului de cumpărare şi în transferul titlului de proprietate asupra pachetului de acţiuni va avea loc sub condiţia semnării contractului de escrow şi depozitării de către cumpărător a sumei prevăzute pentru contul escrow şi a realizării unor condiţii suspensive.

Grup Feroviar Român este o societate cu capital social integral privat, care prestează servicii de transport feroviar de mărfuri şi servicii conexe transportului feroviar.

GFR exploatează un parc de 8.000 de vagoane şi 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfă în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. VIO spune

    PENTRU DNA SI DIICOT … CE SE INTAMPLA LA CFR CALATORI VIS A VIS DE ACHIZITIILE PRIN NEGOCIERE CU SI FARA PUBLICARE DE SUTE DE MILIOANE DE EURO „CONTRAFACUTE” DE MANAGERUL, DOROBANTU VALENTIN SI PUPILA ACESTUIA DIRECTOAREA DE ACHIZITII , POPESCU CARMEN , NU MAI SUNT NICI PENTRU CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI TRANSPORTURILOR, NICI PENTRU CEL AL PRIMULUI MINISTRU SI NICI PENTRU CURTEA DE CONTURI. ASA CEVA NU S-A MAI INTALNIT IN ISTORIA CFR CALATORI , JAF LA DRUMUL MARE ?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.