Circulaţia pe Podul Agigea va fi interzisă începând de marţi pentru vehiculele de peste 3,5 tone

0

Circulaţia rutieră va fi închisă pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone pe podul de la Agigea, începând de marţi, 1 octombrie, potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

 Traficul se va desfăşura pe două variante de ocolire.

Pentru relaţia Bucureşti—Port Constanţa Sud—Agigea—Negru Vodă—Mangalia şi retur, traseul de ocolire va fi: A2 (Bucureşti—Constanţa—Nod rutier Medgidia)—DJ 381 (Nod rutier Medgidia—Ciocârlia de Sus)—DN 3 (Ciocârlia de Sus—Cobadin)—DJ 391 (Cobadin—Mereni—Topraisar)—DN 38 (Topraisar—Agigea)—DN 39 (Agigea—Mangalia) şi retur.

Pentru relaţia Hârşova (DN 2A)—Tulcea (DN 22)—Port Constanţa Sud—Agigea—Negru Vodă—Mangalia şi retur, traseul de ocolire va fi: A4 (nod rutier Ovidiu—Nod rutier A4 cu A2)—A2 (nod rutier A4 cu A2—Nod rutier Medgidia)—DJ 381 (Nod rutier Medgidia—Ciocârlia de Sus)—DN 3 (Ciocârlia de Sus—Cobadin)—DJ 391 (Cobadin—Mereni—Topraisar)—DN 38 (Topraisar—Agigea)—DN 39 (Agigea—Mangalia) şi retur.

În această perioadă va fi permisă, pe pod, circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară, atunci când se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă.

‘Menţionăm faptul că instituirea restricţiilor de circulaţie, respectiv închiderea circulaţiei, este determinată de lucrările de reabilitare a podului de la Agigea, peste Canalul Dunăre Marea Neagră, situat pe DN 39 la km 8+988, respectiv lucrări de înlocuire a hobanelor existente. Conducătorii auto sunt rugaţi să respecte restricţia de circulaţie instituită şi semnalizarea rutieră temporară’, se mai arată în comunicatul CNADNR.

Premierul Victor Ponta a anunţat vineri, la Constanţa, soluţiile găsite referitor la traficul din zona Agigea, în condiţiile în care podul rutier ce traversează Canalul Dunăre—Marea Neagră ar trebui închis pentru reparaţii capitale din cauza stării avansate de degradare în care se află.

El a spus că se vor face demersurile necesare pentru finalizarea până în mai 2014 a unui nou pod aflat în construcţie, până atunci traficul pe vechiul pod de la Agigea fiind restricţionat începând cu 1 octombrie 2013.

„În primul rând, din cadrul instituţiilor publice, plus administraţia Portului Constanţa, se va efectua o monitorizare exactă şi se pun la dispoziţie toate resursele pentru ca podul în construcţie de la Poarta 10 să fie finalizat până în mai 2014, pod care va putea suplini închiderea celui actual. (…) O a doua decizie, de la 1 octombrie în mod clar, cu toate consecinţele economice, trebuie restricţionat traficul pe podul actual de la Agigea la maxim 3,5 tone. Asta înseamnă că trec doar maşinile mici, microbuzele de şcoală. Toate celelalte mijloace de transport, camioane, autobuze, inclusiv transportul în comun este închis pe podul actual şi păstrăm deschis traficul sub 3,5 tone cu monitorizare 24 de ore din 24 de ore, legat de degradarea care din păcate s-a accelerat la structura de rezistenţă”, a spus Victor Ponta.

O altă măsură ce va fi aplicată de la începutul lunii viitoare este mărirea capacităţii de transport feroviar pentru persoanele care fac naveta între Mangalia şi municipiul Constanţa. De asemenea, va fi adus un bac de la Galaţi pentru transportarea TIR-urilor de pe o parte pe cealaltă a canalului, astfel încât aceste autovehicule să nu ocolească peste o sută de kilometri pentru a ajunge în port.

Referitor la transportul autovehiculelor de mare tonaj, premierul Victor Ponta a afirmat că s-a decis suspendarea taxei percepute de Consiliul Judeţean pentru deplasarea pe drumurile judeţene.

Victor Ponta a precizat că, dacă la un moment dat va apărea „o situaţie de pericol iminent”, cei de la CNADNR au mandat „clar” de la el pentru oprirea totală a traficului, urmând să înceapă lucrările de reparare a podului.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.