Astronomii au descoperit o planetă rătăcitoare, care nu orbitează în jurul unei stele

O echipă internaţională de astronomi a anunţat descoperirea unei planete ciudate în afara sistemului nostru solar, o planetă rătăcitoare care nu orbitează în jurul unei stele, conform unui material video prezentat de Wall Street Journal (http://live.wsj.com/).

Planeta a primit numele de catalog PSO J318.5-22 şi este o planetă relativ tânără, care se deplasează singură prin spaţiu, la distanţa de aproximativ 80 de ani lumină de Pământ. Ea a fost descoperită cu ajutorul unui telescop din Hawaii.

Această planetă este specială pentru că nu orbitează în jurul unei stele şi are o vârstă de ‘doar’ 12 milioane de ani. Planeta este similară giganţilor gazoşi din sistemul nostru solar – Jupiter, Saturn, Uranus şi Neptun.

‘Suntem bucuroşi că putem afla câte ceva nou despre Univers. Am studiat acest obiect cosmic timp de doi ani, iar atunci când am adunat şi am pus laolaltă toate piesele din puzzle am înţeles că am descoperit ceva foarte interesant’, a declarat Michael Liu, coordonatorul echipei de astronomi care a realizat descoperirea, prin Live Stream pentru Wall Street Journal.

În ultimii zece ani astronomii au reuşit să fotografieze câteva exoplanete, dar toate acestea orbitau în jurul unor stele. Faptul că această planetă nu se află pe orbita unei stele o face mai uşor de studiat. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)