Omega-3 are efecte benefice în combaterea poliartritei reumatoide

O alimentaţie care include peşte gras, cu conţinut ridicat de omega-3, reduce semnificativ riscul de a suferi de poliartrită reumatoidă. Somon, hering, macrou, anşoa, sardină, ton, păstrăv sunt tot atâtea surse importante de acizi graşi polisaturaţi, scrier passionsante.be.

Cercetători suedezi de la Institutul Karolinska au analizat date privitoare la 30.000 de femei, observate mai mulţi ani, care au completat la intervale regulate chestionare despre obiceiurile lor de viaţă şi îndeosebi despre regimul alimentar.

Când au făcut bilanţul ca să tragă concluziile, specialiştii au constatat că femeile care mâncau regulat – cel puţin o dată pe săptămână – peşte gras prezentau un risc redus la jumătate să aibă poliartrită reumatoidă (cea mai frecventă formă de reumatism inflamator). Efectul de prevenire este spectaculos însă doar dacă se consumă acest tip de aliment o perioadă îndelungată (cel puţin zece ani).

Efectul pozitiv se datorează acţiunii anti-inflamatoare a omega-3, element asimilat de peşti prin algele – o altă sursă foarte preţioasă – cu care se hrănesc, încheie passionsante.be. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.