Ministrul bulgar al transporturilor a constatat 20 de probleme pe noul pod Calafat-Vidin

Ministrul bulgar al transporturilor, Danail Papazov, a constatat 20 de probleme pe noul pod Calafat-Vidin. Papazov a declarat pentru ziarul sofiot Monitor că nu înţelege de ce în presă se vorbeşte de o singură groapă apărută pe pod, în condiţiile în care este vorba de multe gropi şi de o serie de probleme.

Ministrul a adăugat că podul a crăpat în mai multe locuri şi că apa nu este evacuată aşa cum trebuie, intrând sub stratul de asfalt. Din această cauză, a precizat oficialul, la iarnă, când apa va îngheţa, vor apărea şi mai multe probleme.

Papazov a mai spus că partea română a infrastructurii este într-o stare şi mai proastă. Sunt probleme cu iluminarea şi cu semafoarele, care nu funcţionează. Experţii Ministerului bulgar al Transporturilor nu cred că vor reuşi să-i aducă înapoi pe constructorii spanioli ai companiei FCC pentru a rezolva problemele. Podul a fost aprobat de o serie de comisii, bulgare şi internaţionale. Ministrul susţine că în contractul cu constructorul nu există niciun articol care să oblige compania să repare defecţiunile.

Din cauza lipsei de infrastructură feroviară modernă în zonă, calea ferată de pe noul pod nu este folosită, cu toate că a fost atestată pentru o viteză de până la 140 kilometri pe oră. Traficul rutier depăşeşte de două ori estimările, dar încă nu se ştie dacă problemele apărute nu vor crea dificultăţi în perioada de iarnă.

Podul Calafat-Vidin, care a fost inaugurat la 14 iunie anul acesta, are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Pietonii şi bicicliştii sunt scutiţi de plata taxelor pentru traversarea noului pod.

Podul a fost construit de compania spaniolă Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), iar costul total al proiectului s-a ridicat la 255.660.901 de euro. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Loading...
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.