Familia este mai importantă decât banii, chiar şi în vreme de criză

Timpul petrecut în mijlocul familiei este mai important decât cel dedicat obţinerii unor venituri substanţiale, pentru trei din patru români, se arată într-un comunicat al companiei de cercetare de piaţă Reveal Marketing Research, remis luni , care citează concluziile unui studiu privind comportamentul de consum.

Potrivit acestuia, în pofida crizei economice, românii manifestă o atitudine emoţională, motivaţiile raţionale de câştig fiind înlocuite de dorinţa de a conserva valorile familiei.

Astfel, la întrebarea ‘Preferaţi să câştigaţi mai mulţi bani sau să petreceţi mai mult timp cu familia?’, analiza Reveal Marketing arată că românii preferă să petreacă mai mult timp de calitate cu familia, doar unul din patru optând pentru câştigurile materiale.

Totodată, 48% dintre respondenţi au afirmat că ‘indiferent de efectele crizei economice, nu renunţă la vacanţele petrecute împreună cu familia’.

Shopping-ul, brandurile de haine preferate sau ieşirile în oraş au o importanţă crescută pentru femei, în timp ce bărbaţii au menţionat într-o mai mare măsură întâlnirile cu prietenii.

Stabilitatea financiară este un beneficiu pe care persoanele tinere, cu vârste cuprinse între 25-34 ani, l-ar sacrifica în detrimentul unui loc de muncă instabil, dar cu creşteri salariale frecvente.

La nivel naţional, analiza datelor arată faptul că 60,9% dintre români preferă un loc de muncă stabil, fără oportunităţi de creşteri salariale, faţă de 39,1% care preferă creşterile salariale frecvente, chiar şi în condiţiile în care acele locuri de muncă ar fi mai puţin stabile.

‘Consumatorul manifestă în perioadele economice dificile un comportament puternic emoţional şi, conştient de constrângerile financiare, se orientează către valorile familiei. Contrar aşteptărilor, raţionalul nu domină atitudinile individuale în perioadele de criză. Într-un mediu instabil financiar, familia a rămas una dintre puţinele constante controlabile, poate, pentru consumator, starea acestuia fiind permanent dominată de puternice sentimente afective’, a afirmat Ada Sălăvăstru, research manager Reveal Marketing Research.

Studiul a fost realizat prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Colectarea datelor s-a realizat în perioada 28 – 30 octombrie 2013, pe un eşantion de 994 persoane, femei si bărbaţi, cu vârstă de peste 18 ani, rezidente ale mediului urban. Marja de eroare calculată este de plus sau minus 3,1%. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.