EUR
4,83 RON
(+0.06%)
USD
4,48 RON
(-0.52%)
GBP
5,49 RON
(+0.35%)
CHF
4,58 RON
(+0.15%)
BGN
2,47 RON
(+0.24%)
BYN
1,73 RON
(-1.52%)
CAD
3,17 RON
(-1.39%)
RSD
0,04 RON
(+0.08%)
AUD
2,69 RON
(-0.27%)
JPY
0,04 RON
(+0.6%)
CZK
0,17 RON
(+0.39%)
INR
0,06 RON
(-0.79%)

 

StartUP Creativ: Concurs de finanţare pentru proiecte culturale şi creative

De ce finanţăm creativitatea?

Orice idee devine valoroasă atunci când are în spate un model sustenabil de dezvoltare şi când este conectată la oportunităţi pe măsură. Intersecţia dintre creativitate şi economie a dat naştere industriilor creative, un domeniu economic emergent care a dovedit că talentul, inovaţia şi măiestria indivizilor pot fi surse generatoare de profit, locuri de muncă şi pot îmbunătăţi semnificativ viaţa comunităţilor.

 Proiectul „Promovarea Antreprenoriatului în Domeniul Industriilor Creative” şi-a propus să formeze următoarea generaţie de antreprenori în industrii creative – acei oameni care, pe lângă talent şi pasiune deţin şi intuiţia antreprenorială necesară transformarii ideilor în realitate.

Peste 500 de tineri au participat deja la trainingurile de antreprenoriat în industrii creative organizate în Bucureşti, Cluj şi Iasi, alţi 1000 au luat parte la seminariile regionale desfăşurate în 5 oraşe din ţară şi la Forumul Naţional al Industriilor Creative din Bucureşti.

 Concursul de finanţare „StartUP Creativ” sprijină tinerii care vor să-și deschidă primul business în industrii creative. Dacă ai o idee de afaceri în industrii creative, înscrie-te în concurs şi poţi câştiga un premiu de 11.500 lei pentru a-ţi transforma pasiunea în realitate.

 Ai o idee de business în industrii creative? Te ajutăm cu finanţare şi consiliere

Concursul finanţează 44 de de planuri de afaceri din industriile creative cu un premiu de 11.500 de lei (suma impozabilă) pentru fiecare proiect – acesta va asigura primii pași într-un startup creativ. Pe lângă asta, cei 44 de finalişti ai competiţiei (plus 6 concurenți aflați pe lista de rezervă) vor avea parte şi de consiliere personalizată din partea unui grup de antreprenori cu experiență în industrii creative – atât în faza de înființare a business-ului cât și pe parcursul perioadei de implementare a planului de afaceri.

Condiția obligatorie pentru a primi finanțarea „StartUP Creativ” este înființarea unei firme care să aibă ca domeniu de activitate una dintre cele 11 arii ale industriilor creative, în maxim 30 de zile de la primirea rezultatelor concursului.

Pentru a te înscrie în concurs trebuie să depui dosarul de aplicant (care va conține planul de afacere al ideii tale și celelalte documente ce justifică eligibilitatea ta ca participant) până pe 21 noiembrie 2013 la sediul Fundației Post-Privatizare.

Cui ne adresăm

Concursul de finanțare „StartUP Creativ” se adresează celor care au o legătură specifică cu domeniul industriilor creative:

  • au urmat studii în domeniul industriilor creative (reprezentate prin diploma de finalizare a trainingurilor de antreprenoriat din cadrul proiectului „Promovarea Antreprenoriatului în Industrii Creative” sau diploma de finalizare a studiilor universitare/postuniversitare într-una din ariile industriilor creative);
  • au o experință de cel puțin 1 an de activitate în domeniul industriilor creative sau culturale.

Dacă nu îndeplinești nici una din condițiile de mai sus și totuși vrei să participi la concurs este suficient să urmezi cursurile online din cadrul proiectului, care vor fi lansate în curând pe www.crestetalente.ro/e-learning. Pentru a aplica la concurs este necesar să-ți creezi un cont pe site și să atașezi la dosarul de aplicare declarația referitoare la urmarea cursurilor online.

Cele 11 arii ale industriilor creative

Ideea cu care vei aplica la „StartUP Creativ” trebuie să se înscrie într-una dintre cele 11 arii ale industriilor culturale și creative, așa cum sunt ele definite la nivel european.

INDUSTRIILE CREATIVE sunt acele industrii care își au originea în creativitatea, talentul și măiestria indivizilor și care au potențialul de a crea locuri de muncă și de a genera prosperitate prin producerea și exploatarea creativității, a muncii intelectuale și a ideilor, adică a proprietății intelectuale. Ele includ unsprezece mari domenii economice:

  • advertising
  • arhitectură
  • arte si antichități
  • meșteșuguri
  • design
  • modă
  • film, video și fotografie
  • software, jocuri și publishing electronic
  • muzică si performing arts
  • publishing
  • televiziune și radio

În cadrul competiției se vor acorda 4 premii pentru fiecare domeniu al industriilor creative. În cazul în care nu sunt suficiente planuri de afaceri înscrise în concurs sau planurile depuse nu întrunesc punctajul minim pentru a fi premiate pe fiecare domeniu al industriilor creative, se vor finanța celelalte domenii pentru care s-au depus suficiente planuri de afaceri admisibile.

 

Criterii de selecție

Selectarea planurilor de afacere câștigătoare va ține cont de câteva criterii incluse în fișa de evaluare.

  1. Legătura directă cu unul dintre cele 11 domenii ale industriilor creative, așa cum este descrisă în planul de afaceri
  2. Relevanța planului de afaceri
  3. Fezabilitatea planului de afaceri
  4. Cunoștințele manageriale şi capacitatea de implementare
  5. Metodologia propusă (managementul resurselor umane, managementul riscurilor, managementul soluțiilor propuse)
  6. Proiecțiile financiare
  7. Sustenabilitatea planului de afaceri
  8. Inovația

Cum te înscrii – 5 pași de urmat

Pentru a te înscrie în concursul StartUP Creativ, trebui sa urmezi câțiva pași importanți care ne vor dovedi că te caracterizează spiritul pragmatic, pe lângă expertiza și pasiunea în domeniul creativității.

1.  Citești cu atenție regulamentul de participare pentru a te asigura că ai în vedere toate aspectele concursului;

2.  Te hotărăști asupra ideii. Vorbim de „acea idee” în care vrei să-ți investești timpul și mai ales încrederea. Înainte de orice, e important să crezi în ceea ce faci;

3.  Descarci planul de afaceri și celelalte documente necesare pentru întocmirea dosarului de candidatură (vezi mai jos);

4.  Depui dosarul de candidatură la sediul Fundației Post-Privatizare, Calea Plevnei 46-48, sector 1 Bucureşti, cod poştal 10233 până pe 21 noiembrie. Dosarele pot fi depuse de luni până joi în intervalul 09 – 17:00 și vineri în intervalul 09 – 14:00. Dosarul se poate trimite și prin poștă [un original şi 3 copii] la aceeași adresă. Data depunerii este considerată data predării coletului la poștă/firma de curierat;

5.  Urmărești publicarea listei de finaliști pe www.crestetalente.ro/competitie

Important: Înscrierile se vor opri la 500 de planuri de afaceri. Numărul aplicațiilor înscrise în concurs va fi actualizat în timp real, sesiunea de înscriere urmând a se închide în momentul înregistrării unui număr de 500 de înscrieri, chiar dacă data limită pentru înscriere nu a expirat.

Ce trebuie sa conțină dosarul de participant

Descarcă mai jos toate documentele de care ai nevoie pentru participarea la concurs:

1. formular de înscriere în concurs;

2. formular de ȋnregistrare ȋn grupul-ţintă;

3. copie carte de identitate;

4. formular-tip de plan de afaceri;

5. formular pentru descrierea cashflow-ului;

6. declaraţie pe proprie răspundere

7. CV-ul viitorului asociat unic/ acționar majoritar, format europass;

8. Declaratie angajament cursuri ONLINE (de completat doar în cazul în care dorești să urmezi cursurile online ale programului, în lispa altor documente care să justifice studiile de specialitate în industrii creative);

9. Alte documente pe care le consideri relevante privind activitatea ta (înregistrări pe casete audiovideo, DVD-uri, CD-uri, dosare de presă, recenzii, recomandări, scrisori de sprijin etc.);

10. Dovada finalizării studiilor în domeniul industriilor creative sau angajament că va urma cursuri în domeniul industiilor creative până la data acordării premiilor sau dovada că a desfășurat cel puțin 1 an de activitate /are minim 1 an experiență în domeniu (orice document doveditor).

Calendarul competiției

Data limita pentru trimiterea planurilor de afacere:  21 noiembrie 2013

– Evaluarea planurilor de afaceri:  22-24 noiembrie 2013

– Anunțarea rezultatelor concursului:  25 noiembrie 2013

– Consiliere și mentorat:  1-31 decembrie 2013

– Semnarea contractelor de acordare a premiilor:  1-31 decembrie 2013

– Acordarea premiilor celor 44 câștigatori ai concursului:  1-31 decembrie 2013

Regulamentul de participare

Regulamentul de participare poate fi consultat și descărcat pe www.crestetalente.ro/regulament-de-participare.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata