Mănescu: CFR Marfă poate să devină rentabilă, trebuie doar să vrea managementul să devină rentabilă , declară ministrul Transporturilor

CFR Marfă poate să devină rentabilă, trebuie doar să vrea managementul acest lucru, însă în sistem sunt în continuare persoane care lucrează mai mult în avantajul concurenţei, a afirmat, marţi seară, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.

 Ea a admis că o companie nu poate obţine pierderi decât în cazul în care există un management neperformant.

„Pierderile apar atunci când există un management neperformant, un mod de a conduce lucrurile într-o direcţie greşită, pentru că aceste datorii nu apar din senin, ci din contracte prost făcute, fie din cauza unor interese care nu au nicio legătură cu cele ale companiei, fie din faptul că poate nu sunt suficient de consecvenţi în a găsi soluţii pentru profitabilitatea companiilor pe care le conduc”, a spus Mănescu, la Realitatea TV.

Ea a precizat că doreşte să dea o şansă companiei să revină pe profit.

„Ce mă interesează pe mine, şi ce m-a interesat şi la TAROM, până la urmă a fost să dau o şansă companiei în sine să îşi revină, pentru că, discutând şi cu Banca Mondială şi cu Fondul Monetar Internaţional, spre exemplu, despre CFR Marfă, concluzia este una singură: CFR Marfă poate să devină rentabilă, trebuie doar să vrea managementul să devină rentabilă”, a subliniat ministrul Mănescu.

Şeful de la Transporturi şi-a exprimat speranţa că actuala conducere a CFR Marfă vrea redresarea companiei.

„Actualul management, eu sper că doreşte acest lucru. Am discutat cu managementul de la CFR Marfă, şi ştiu că domnul Drăghici (directorul general al CFR Marfă, Dragoş Alexandru Drăghici, n.r) încearcă să găsească contracte, să realizeze profit, încearcă să prindă din urmă, cumva, trenul. Încearcă, dar, într-adevăr, în sistem sunt în continuare persoane, personaje, care lucrează mai mult în avantajul competiţiei decât în avantajul companiei”, a explicat Ramona Mănescu.

La finele lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, declara că pierderile pe care le înregistrează CFR Marfă au scăzut în trimestrul al treilea, faţă de aceeaşi perioadă din anul 2012.

Privatizarea CFR Marfă a eşuat recent întrucât clauzele suspensive de care era condiţionată finalizarea tranzacţiei nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută în Hotărârea de Guvern.

Compania Grup Feroviar Român a fost declarată pe 20 iunie 2013 câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă, iar contractul de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din capitalul social al societăţii către societatea comercială Grup Feroviar Român a fost semnat în data de 2 septembrie 2013.

Preţul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. În plus, GFR şi-a asumat investiţii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfă. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.