Ponta: Strategia Guvernului privind construcţia de autostrăzi este realistă, nu bazată pe poveşti nemuritoare

Strategia Guvernului USL privind construcţia de autostrăzi este realistă şi este bazată pe fondurile aflate la dispoziţie, fiind astfel diferită faţă de restul strategiilor în domeniu de până acum, a declarat miercuri premierul Victor Ponta.

„Mulţumesc celor care m-au sprijinit pentru a prezenta ieri strategia privind autostrăzile, doamna ministru Mănescu, domnul ministru Şova şi ceilalţi miniştri, în special la Finanţe, pentru că era vorba de finanţare. Sigur, nu toată lumea e fericită că trece autostrada peste tot. Cei care ne critică cel mai tare sunt cei care în patru ani de zile au făcut 40 de kilometri, nouă kilometri de autostradă pe an, dar această strategie are o uriaşă diferenţă faţă de restul strategiilor. Este realistă şi este bazată pe banii pe care-i avem şi pe lucruri pe care le putem face, nu pe poveşti nemuritoare. Repet, în special de la cei care au făcut nouă kilometri pe an şi acum ne spun nouă cum ar trebui să facem mai bine”, a afirmat Ponta.

Premierul şi-a exprimat încrederea că din fondurile provenite din „finanţările europene, concesiuni” şi restul surselor de finanţare menţionate în strategie „în 2018 România va avea, în sfârşit, toate provinciile istorice unite printr-o reţea de autostrăzi”. „Acesta este unul din lucrurile bune pe care actualul guvern le va lăsa pentru viitor”, a subliniat Victor Ponta.

România are la dispoziţie patru surse de finanţare pentru construcţia de autostrăzi, fondurile de coeziune, fondurile de dezvoltare regională, finanţarea din parteneriate de tip public-privat şi bugetul de stat, la acest ultim capitol din taxa de şapte eurocenţi urmând să fie adunate între 750 de milioane de euro şi un miliard de euro, a declarat premierul marţi la Parlament.

„Există doar patru surse de finanţare. Din fondurile de coeziune avem voie să finanţăm acele şosele şi autostrăzi aflate în reţeaua TEN -T Core. Vreau să ştiţi cu toţii că avem trei miliarde de euro mari şi laţi. Cu totul, pentru infrastructură mare sunt şase miliarde, dar trei miliarde de euro merg la infrastructura feroviară şi trei miliarde de euro pot fi folosiţi pentru construcţie de autostrăzi, numai şi numai pe culoarele stabilite de UE ca făcând parte din TEN – T Core.

Există o hartă lărgită numită TEN – Comprehensive care poate fi finanţată din FEDR, fondurile de dezvoltare regională. Avem, de asemenea, posibilitatea şi suntem foarte avansaţi cu proiectele în concesiune sau în parteneriat public-privat. În măsura în care fondurile de la buget nu depăşesc 49%, acestea nu sunt incluse în deficitul bugetar. Dacă depăşesc 49% ne intră pe deficit. Şi avem fondurile din bugetul de stat. Vom avea între 750 de milioane de euro şi un miliard de euro anual din acciza la combustibil (taxa de şapte eurocenţi – n.r.) pentru construcţia de autostrăzi”, a declarat Victor Ponta la prezentarea parlamentarilor USL a strategiei privind autostrăzile. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!