Ministerul Transporturilor nu a înapoiat GFR garanţia de 10 milioane euro de la privatizarea CFR Marfă

Ministerul Transporturilor nu a înapoiat Grupului Feroviar Român (GFR) garanţia de 10 milioane de euro depusă în procesul de privatizare a companiei CFR Marfă, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, într-o emisiune difuzată duminică de Pro TV.

GFR a depus o garanţie de 10 milioane de euro şi un avans de 20 milioane de euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acţiunilor CFR Marfă pe care urma să le preia, iar dacă privatizarea s-ar fi încheiat cu succes GFR trebuia să achite încă 172 milioane de euro.

Privatizarea CFR Marfă a eşuat întrucât clauzele suspensive de care era condiţionată finalizarea tranzacţiei nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută în Hotărârea de Guvern.

Pe 22 octombrie, ministrul Transporturilor declara că ministerul va returna garanţia de 10 milioane de euro depusă de Grupul Feroviar Român pentru participarea la privatizarea CFR Marfă, iar contul escrow de 20 de milioane de euro a fost deja deblocat.

‘Garanţia va fi returnată, aşa cum au indicat şi consultanţii CFR Marfă, Muşat şi Asociaţii şi Deloitte. Contul escrow a fost deblocat, iar garanţia urmează să fie returnată mâine (23 octombrie – n.r.)’, afirma pe 22 octombrie ministrul Ramona Mănescu.

Întrebată în cadrul emisiunii de la Pro TV dacă negociază returnarea garanţiei către GFR, Mănescu a spus că nu negociază nimic, iar de acest lucru se ocupă în continuare secretarul de stat Cristian Ghibu.

‘Eu nu negociez nimic. De lucrul acesta se ocupă în continuare domnul Ghibu, care este în subordinea mea şi care are discuţii cu GFR-ul. (…) Eu i-am dat mandatul, aşa cum au spus consultanţii privatizării, să înapoieze această garanţie. Acum probabil că încă discută cu GFR-ul, nu ştiu să vă spun dacă până la urmă se va da această garanţie, nu se va da această garanţie’, a spus Mănescu.

Grup Feroviar Român /GFR/ nu ar fi avut toţi banii pentru preluarea CFR Marfă, a apreciat ministrul Transporturilor.

‘Eu nu cred că aveau banii să plătească, chiar nu cred că aveau banii. Probabil că aveau promisiuni. Probabil că aveau deja angajamente cu bănci, cu bănci de investiţii, dar nu cred că aveau toţi banii la momentul respectiv’, a declarat oficialul MT.

Ea a mai spus că decizia de a opri privatizarea CFR Marfă, pe 14 octombrie, a fost una corectă, pentru că, din punct de vedere legal, procedura nu ar fi putut continua, fiind neîndeplinite unele clauze neîndeplinite, precum avizul de la Consiliul Concurenţei şi acceptul din partea unor bănci creditoare, iar termenul convenit cu FMI nu putea fi prelungit. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Loading...

Citește și
loading...

1 Comentariu
  1. FILIP spune

    MAFIA DE LA CFR ?

    „…Iata insa ca un alt „locotenent” al lui Fenechiu, directorul de la CFR Calatori, Valentin Dorobantu, are acum toate sansele sa il detroneze pe Micu din fruntea schemei prin care compania de stat este impinsa in ghearele falimentului.
    A smenuit mersul trenurilor!
    O schema similara a fost folosita si de catre „rivalul” de la conducerea CFR Calatori, numai ca Valentin Dorobantu s-a dovedit si mai diabolic in „pasarea” catre firmele de casa ale lui Fenechiu a rutelor de transport. Practic el a smenuit mersul trenurilor, pentru a putea astfel declara nerentabile anumite curse si a le transfera operatorilor privati, care acum scot bani frumosi de pe urma lor.
    Asta ca sa nu mai vorbim de cursele de navetisti catre marile orase, unde orarul este decisiv pentru profitabilitatea lor. Numai ca, dupa cum se sustine in mai multe denunturi, Valentin Dorobantiu ar fi bagat cele mai bune curse la cele mai nepotrivite ore.”

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.