TOP 5. Domenii cu potenţial pentru a începe o afacere în 2014

Dacă vă gândiţi să începeţi o afacere, atunci trebuie să vă îndreptaţi atenţia către domeniile care arată un potenţial ridicat în 2014.  IT-ul, agricultura sau energia verde au luat locul imobiliarelor sau transporturilor de altădată, la capitolul profitabilitate, notează yahoonews.

Despre care sunt oportunităţile de business potrivite pentru anul acesta, Yahoo! News a stat de vorbă cu antreprenorul Marius Ghenea.  Iată care sunt business-urile lui 2014.

1.Companiile de IT şi tehnologie

Şi anul acesta, companiile de IT şi tehnologie rămân business-urile cu cel mai mare potenţial.  Şi asta fie că este vorba de  cele implicate în dezvoltarea de produse software şi aplicaţii, sau de cele din domeniul comerţului electronic, care se va dezvolta rapid în România, nu doar în 2014, ci şi în următorii ani.
Motivul creşterii accelerate a domeniului îl reprezintă faptul că în ţara noastră, comerţul online deţine doar  1% – 2% din totalul retailului naţional.

În ceea ce priveşte sumele necesare unei  investiţii în acest domeniu, ele pot pleca de la nivelul minim, de câteva zeci de mii de euro şi până la milioane de euro, în funcţie de companie, stadiul de dezvoltare şi necesităţile specifice de capitaluri fixe şi circulante.

2. Companii inovatoare

O altă zonă de interes pentru investiţii ar putea fi şi companii locale care dezvoltă soluţii industriale şi comerciale bazate pe patente şi inovaţii tehnologice, altele decât cele din IT, precum construcţii de maşini, mecanică sau tehnologia laser.

“Acestea sunt companii aflate pe nişă şi care nu pot avea succes decât dacă se adresează unei pieţe globale, piaţa locală nefiind suficient de largă în acest moment pentru astfel de produse şi servicii”, a atenţionat antreprenorul Marius Ghenea.

Acest tip de afaceri solicită în general investiţii mai mari, pornind de la câtea sute de mii euro şi până la zeci de milioane euro în anumite situaţii.

De asemenea, aceste investiţii necesită o perioadă mai lungă de timp pentru atingerea pragului de rentabilitate, însă atunci când reuşesc, profitabilitatea poate fi semnificativă.

Totodată, posibilităţile de vânzare a companiei sunt numeroase, astfel că investiţia iniţială este valorizată cu multipli mari, după cum a explicat acelaşi antreprenor.

3. Agricultura – business-uri de procesare

O a treia zonă de interes pentru investitori în 2014, în România, ar putea fi agricultura, respectiv zona produselor alimentare procesate care rezultă din producţia agricolă.

“Agricultura în sine a demonstrat deja în România că are potenţialul de a genera volume de business semnificative, cu o profitabilitate consolidată bună, daca includem aici şi subvenţiile acordate de UE, însă produsele proceste au în plus avantajul unei valori adăugate mult mai mari. Iată de ce investiţiile cele mai bune vor fi în această zonă, nu în producţia şi vânzarea sau exportul de produse agricole de bază”, a afirmat Ghenea.

În funcţie de tipul de activitate, investiţiile pot pleca de la câteva zeci de mii euro, în cazul unor micro-ferme sau mici unităţi de procesare primară, mergând până la milioane de euro în cazul în care se doreşte cumpărarea unor suprafeţe agricole mari şi compacte.

4. Energie verde

Chiar dacă legislaţia din România a redus numărul de certificate verzi pe toate tipurile de energie regenerabilă, investiţiile în energia verde rămân de interes şi în 2014.

Şi asta datorită costurile relativ reduse de achiziţie a terenurilor  potrivite pentru energie eoliană sau fotovoltaică, comparativ cu terenurile cu potenţial similar din alte ţări din UE. Tot la capitolul avantaje pentru investitor intră şi costurile relativ mai reduse ale construcţiilor şi autorizaţiilor. Nu oricine poate intra în acest domeniu pentru că sumele necesare demarării afacerii sunt mari, de ordinul milioanelor de euro.

5. Distribuţia de produse şi servicii moderne în mediul rural

Distribuţia de produse şi servicii moderne în mediul rural ar putea fi un business profitabil în condiţiile în care zona rurală a fost ignorată până nu demult de investitorii mari şi reţelele importante de distribuţie. În plus, aproape jumătate din populaţia României locuieşte în mediul rural.
 
“Prin investiţiile în infrastructură din ultimii ani, susţinute de fondurile europene, atât cât au fost ele atrase de autorităţile publice locale, obiceiurile şi nevoile populaţiei rurale din Roamânia se apropie din ce în ce mai mult de cele ale populaţiei urbane, deci este necesară acoperirea unor nevoi în creştere de produse şi servicii specifice, care nu sunt în general suficient oferite în prezent în mediul rural”, susţine Marius Ghenea.

Provocarea unei astfel de investiţii constă în dispersia mult mai mare a populaţiei, prin comparaţie cu zonele urbane, mai ales cu zonele metropolitane.

De asemenea, şi disponibilităţile financiare sunt mai reduse în cazul populaţiei rurale, dar această realitate creează oportunităţi pentru oferirea unor produse şi servicii de tip discount sau low-cost.

În ceea ce priveşte sumele necesare investiţiei,  ele pot varia foarte mult, de la câteva mii de euro într-o afacere individuală, până la milioane sau chiar zeci de milioane de euro într-una de tip reţea de distribuţie sau servicii la nivel regional sau naţional.

Loading...
Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.