Frâncu (Romatsa): Este posibil să fi existat o problemă tehnică la aeronava care a aterizat forţat în Apuseni

16

Accidentul aviatic de luni din Munţii Apuseni ar putea să fi fost cauzat de o problemă tehnică apărută la aeronavă, însă concluziile oficiale ale anchetei vor fi prezentate în maximum 30 de zile, a declarat, marţi, 21 ianuarie, Aleodor Frâncu, preşedintele Romatsa.

‘Romatsa realizează acum o analiză internă, revedem momentele zborului şi timpii, precum şi convorbirile cu pilotul. Avionul a plecat pe ruta Bucureşti-Oradea, iar pilotul a reclamat condiţii meteo favorabile givrajului şi a cerut permisiunea să reducă altitudinea. Apoi comunicarea cu el s-a întrerupt când a ajuns la 2.000 de metri’, a precizat Frâncu.

El a explicat că givrajul înseamnă că, la temperaturi joase, particulele de apă se transformă în gheaţă şi se depun pe elice şi pe alte echipamente ale avionului, schimbând greutatea aparatului de zbor şi făcând mult mai dificilă controlarea lui.

Citeste si:  Cathay Pacific elimină transportul regional și 8.500 de locuri de muncă

‘În aceste situaţii, se acţionează sistemul de degivrare sau se caută o zonă mai caldă’, a adăugat oficialul Romatsa.

Întrebat dacă, în acest caz, pilotul a acţionat conform procedurilor, Frâncu a răspuns: ‘Nu ştiu dacă a acţionat conform procedurilor, comisia de anchetă va spune asta’.

Totodată, întrebat dacă se ia în calcul şi o eroare de pilotaj, reprezentantul Romatsa a spus: ‘Eu nu iau în calcul absolut nimic, există o comisie care realizează această anchetă. În mod normal, o anchetă se termină în 30 de zile, când se prezintă concluziile preliminare’.

O echipă complexă formată din procurori, specialişti criminalişti şi inspectori ai Aviaţiei Civile a plecat marţi, în jurul orei 10,00, spre locul în care luni după-amiază un avion cu şapte persoane la bord a aterizat forţat în Munţii Apuseni.

În cursul nopţii, la faţa locului s-au aflat procurori care au făcut primele constatări.

Citeste si:  Patru judecători de la CCR, verificaţi de ANI pentru incompatibilitate

Procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, Augustin Lazăr, care coordonează această anchetă, a declarat pentru AGERPRES că cercetările sunt reluate marţi, printre cei care vor ancheta aflându-se şi o echipă specializată în accidente aviatice de la Institutul de Criminalistică, ofiţeri criminalişti din Alba şi Cluj, precum şi specialişti în aviaţia civilă.

În ceea ce priveşte cadavrele celor două victime, pilotul Adrian Iovan şi o studentă, acestea au fost transportate la Serviciul de Medicină Legală Alba pentru efectuarea necropsiei, a precizat Augustin Lazăr.

După ce se va stabili exact locul în care a căzut avionul, fiind vorba de un versant ale cărui pante se află una pe raza judeţului Alba, cealaltă pe raza judeţului Cluj, ancheta va rămâne să fie coordonată de procurorii din Alba, respectiv va fi preluată de cei ai Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Cluj Napoca, după efectuarea actelor cu caracter de urgenţă. Augustin Lazăr a menţionat că este vorba de un accident aviatic.

Citeste si:  ROMATSA: Traficul aerian deasupra României a crescut cu 10 - 15%, în urma rerutării zborurilor

Două persoane au decedat şi cinci a fost rănite după ce avionul în care se aflau, de tip BN 2, a căzut într-o zonă împădurită din Apuseni, în zona Vârfului Petreasa, la peste 1.200 de metri altitudine. Cele şapte persoane aflate la bord, doi membri ai echipajului şi cinci persoane din echipa medicală, se deplasau la Oradea pentru o operaţie de prelevare de organe pentru transplant.

Epava avionului şi victimele au fost descoperite de un pădurar din Alba. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata