Dubruel (Grup Renault): Anul acesta am putea vorbi despre ultimul Program „Rabla”

Programul ‘Rabla’ nu trebuie modificat de la an la an şi credem că ediţia din 2014 va fi ultima, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, Thomas Dubruel, directorul comercial al Grupului Renault în România.

 Acesta a precizat că este nevoie de o regândire a programului în aşa fel încât să fie stimulată în continuare achiziţia de maşini noi.

‘Nu cred că trebuie să schimbăm Programul ‘Rabla’ de la an la an. De aceea solicităm un Program Rabla ca în 2013, dar care să demareze mai repede decât anul trecut, când ştim că a început la finele lunii mai – începutul lui iunie. Pentru a vorbi de Rabla în 2015, cred că e nevoie mai întâi de un program în 2014 şi cât mai curând. Credem că anul acesta va fi ultimul program Remat. Trebuie să avem şi în acest an un program, dar după aceea trebuie oprit şi gândit un alt tip de program pentru sprijinirea cumpărării de maşini noi’, a menţionat Dubruel.

Citeste si:  Începe sesiunea de validare a producătorilor pentru programul "Rabla" la tractoare

Marţi dimineaţă, reprezentanţii Autovit.ro arătau că piaţa auto este foarte instabilă şi imprevizibilă iar în contextul discuţiilor despre renunţarea la programul Rabla după 2014, marea întrebare este dacă anul acesta nu va fi o ediţie ‘muribundă’, caracterizată printr-un interes scăzut din partea celor implicaţi în program.

Conform Administraţiei Fondului pentru Mediu /AFM/, românii au cumpărat, până în prezent, aproape 13.400 de autoturisme noi prin intermediul Programului ‘Rabla 2013’, iar circa 19.900 de maşini mai vechi de zece ani au ajuns la casat.

Citeste si:  Programul Rabla: Buget de 162,5 milioane lei pentru achiziţia de maşini noi pentru persoane fizice

Din numărul total de autovehicule cumpărate, 690 au beneficiat de eco-bonusuri.

AFM a alocat, în 2013, în primă fază, 135 de milioane de lei pentru 20.000 de tichete ‘Rabla’. Ulterior, din noiembrie, numărul voucherelor a fost suplimentat cu 3.000 de exemplare.

Programul ‘Rabla’ are ca scop înlocuirea maşinilor mai vechi de 10 ani, pentru ediţia din acest an a programului fiind utilizat un singur tichet valoric în valoare de 6.500 de lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou.

Parcul auto naţional din România ajunsese, la finele anului 2012, la 5,71 milioane de unităţi, în creştere cu 26,8%, comparativ cu 2007, din acest total peste jumătate fiind reprezentate de maşinile mai vechi de 10 ani, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
2 Comentarii
  1. temugin spune

    Ar trebui sa prelungeasca valabilitatea celor peste 7000 de tichete ramase din 2013 si sa fie valabile din februarie pana in decembrie si in functie de cererea de pe piata la sfarsitul verii sa mai suplimenteze cu 5000-7000 ar merge programul si ar fi toata lumea multumita si cei care au ramas cu tichete si cei ce vor sa cumpere. Si in acest moment nu ar mai iesi discutii cum s-au distribuit tichetele si nici nu s-ar mai intarzia. ” AFM analizand rezultatele programului Rabla 2013 si considerand ca au ramas multe tichete nefolosite hotaraste ca programul rabla 2014 sa continue ca in 2013 cu specificatia ca tichetele ramase vor putea fi folosite pana la data de 20 decembrie 2014 ,programul derulandu-se incepand cu 1.02.2014.” asa ar trebui sa sune anuntul AFM.

  2. Stefan spune

    petitieonline.com/rabla_2013_cea_mai_mare_teapa

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata