O nouă exoplanetă, descoperită de un astronom belgian

O echipă internaţională de astronomi, condusă de belgianul Vincent Van Eylen, doctorand la Universitatea daneză Aarhus şi afiliat Univesităţii Catolice din Leuven, a descoperit, cu ajutorul telescopului Kepler de la NASA, o nouă planetă extrasolară, numită Kepler-410A b, informează La Libre Belgique.

Până în prezent au fost descoperite peste 1.000 de planete care orbitează în jurul unei alte stele decât Soarele.

Noua exoplanetă descoperită este mai mare ca Terra (de 2,8 ori raza Pământului) şi de o mărime comparabilă cu cea a planetei Neptun. Perioada de revoluţie a acestei planete în jurul stelei sale, extrem de strălucitoare, este de 17,8 zile. Respectiva stea, Kepler-410, este mai masivă decât Soarele.

Citeste si:  PM Ponta: I have no knowledge of, would be wrong to comment on investigations regarding my brother-in-law

Viaţa pe această exoplanetă este foarte puţin probabilă, în condiţiile în care ea se situează la o distanţă inferioară faţă de astrul său decât cea care separă Terra de Soare, fapt ce implică o temperatură mult mai mare la suprafaţa planetei extrasolare. Kepler-410 A b este situată la circa 425 de ani lumină de mica noastră planetă albastră.

Această descoperire a fost salutată de premierul belgian pe contul său de Twitter. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)