Sistemul care trimite semnale de avertizare era funcţional la aeronavă şi a doua zi după accidentul aviatic

36

Sistemul care trimite semnale de avertizare era în stare de funcţionare la avionul căzut luni în Munţii Apuseni şi a doua zi după eveniment, când a fost decuplat, a declarat joi, la Horea, preşedintele comisiei de investigaţie privind accidentul aviatic, Sorin Cimpoeru.

Acesta a spus că una dintre antene a fost găsită ruptă, iar cealaltă este întreagă, fiind sigilată. ‘Una dintre antene am găsit-o ruptă. Nu vă pot spune acum dacă această antenă s-a rupt înainte sau la impact. Cealaltă o am întreagă, e sigilată’, a declarat Cimpoeru. Acesta a menţionat că antena care lipseşte este cea din dreapta aparatului, respectiv cea de 406 Herzi.

‘Am demontat tot ceea ce înseamnă tot sistemul de cablaj, staţie, difuzor. Toate erau în stare de funcţionare la momentul în care eu le-am decuplat a doua zi. Decuplarea sistemului a fost încercată de reprezentantul ISU care a ajuns la locul accidentului în noaptea de luni. Dânsul a fost cel care, în încercarea de a decupla tot ceea ce înseamnă sistem electric de pe epavă, a încercat să taie firele ca să întrerupă acel sistem de avertizare. A decuplat bateria de acumulator, dar nu a ştiut că, de fapt, acest sistem are o baterie internă, care, chiar dacă se decuplează tot ceea ce înseamnă energie de la bord, rămâne cuplat, rămâne în avertizare până când este dezactivat’, a declarat preşedintele Comisiei de investigaţie a cauzelor accidentului aviatic.

Citeste si:  Familia Aureliei Ion, la Horea la un an de la producerea accidentului aviatic

Acesta a menţionat că sistemul trimite semnale de avertizare, care sunt primite atât de aeronavele care trec în zonă, cât şi de o staţie terestră, care nu se află în România. ‘Semnalele sunt recepţionate în momentul în care sunt emise. Emisia faţă de aparat, fizic, am văzut că se producea. Problema e că nu vă pot spune acum dacă aceasta putea să ajungă acolo. Vă spun cu certitudine că una dintre antene, antena care lipseşte, e cea din dreapta aparatului, e cea de 406 Herzi’, a mai spus Cimpoeru.

Citeste si:  Cea mai mare scumpire la benzina si motorina din UE. Cu cat au crescut preturile in 2018

Întrebat dacă funcţionarea acestora însemna o şansă ca aeronava să fie detectată la timp şi după ce avionul s-a prăbuşit, el a răspuns că nu vrea să intre în amănunte tehnice. ‘E un lucru care mă depăşeşte şi nu aş vrea să intru în amănunte tehnice acum’, a declarat Sorin Cimpoeru.

El a spus că piesele epavei vor fi duse la analiză şi expertizate, pentru a se stabili stadiul lor de funcţionare.

Vehiculul care transportă epava aeronavei prăbuşite luni în Munţii Apuseni a plecat joi, în jurul orelor 18, din Horea, unde au fost depozitate temporar după dezmembrarea avionului, spre Bucureşti.

Citeste si:  Catastrofă aviatică. Un avion cu 217 pasageri ruşi s-a prăbuşit în Egipt

Două persoane au decedat şi cinci a fost rănite după ce aeronava în care se aflau, de tip BN 2, a căzut într-o zonă împădurită din Apuseni, în zona Vârfului Petreasa, la peste 1.200 de metri altitudine. Cele şapte persoane aflate la bordul aeronavei, doi membri ai echipajului şi cinci persoane din echipa medicală, se deplasau la Oradea pentru o operaţie de prelevare de organe pentru transplant.

Epava avionului şi victimele au fost descoperite de către localnici din Horea, comună din judeţul Alba(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata