Depresia – cauze şi remedii vindecătoare

 

  • Dieta şi plantele

În combaterea depresiei de mare ajutor poate fi dieta, preferabil cât mai pură – un regim bogat în fructe şi legume crude, nuci şi seminţe, cereale integrale, cu mai puţină carne şi alimente procesate, fără aditivi chimici, fără băuturi carbogazoase, fără alimente sau băuturi excitante ale sistemului nervos – cafeaua, tutunul, alcoolul, ceaiul negru, dulciurile în exces, energizantele chimice.

Dr. Brigitte Mars, specialistă în fitoterapie şi nutriţie (din Boulder, Colorado) subliniază importanţa detoxifierii hepatice la pacienţii suferinzi de depresie, deoarece la aceştia s-a constatat că ficatul este greoi şi blocat, plin de acumulări toxice. De aceea, se recomandă evitarea grăsimilor – unt, margarină, carne, precum şi a produselor procesate de tip fast-food şi pline de aditivi chimici.

Plantele medicinale sunt şi ele de un real folos în echilibrarea emoţională.

În natură sunt multe plante care ne pot ajuta eficient în combaterea tristeţii. Dintre plantele autohtone cele mai recomandate sunt salvia, roiniţa, isopul, sunătoarea, obligeana, busuiocul, rozmarinul, salvia, talpa-gâştei, odoleanul. Plantele se macină fin cu râşniţa electrică, se amestecă în cantităţile date şi se administrează câte o linguriţă (5 gr) de 4 ori pe zi din fiecare amestec de plante, consecutiv. Se ţin sublingual 15 min., apoi se înghit cu apă plată sau de izvor.

Dintre cereale, sunt recomandate a fi incluse în alimentaţie grâul, hrişca, grâul integral, se poate urma chiar şi terapia Oshawa, foarte eficientă în acest caz.

O altă expertă în materie de depresie, Tierona Low Dog, a arătat că vitaminele din grupul B (şi în special B12) pot produce minuni în vindecarea acesteia, dar insistă asupra faptului că este preferabil ca asimilarea vitaminelor să se facă direct din hrană, evitându-se folosirea pastilelor sintetice. În acest sens, micul dejun Kollath este o sursă naturală de vitamine de tip B, este foarte uşor de preparat şi poate fi un mic dejun ideal.

Organizaţia mondială a apicultorilor şi a apiterapeuţilor, a evidenţiat prin studii specifice efectele pozitive ale polenului de albine şi lăptişorul de matcă în tratarea depresiei.

O cură de 3 luni, timp în care se administrează 7-15 grame de polen pe zi, are ca efecte în peste 60% din cazuri ameliorarea simţitoare a stării emoţionale a pacienţilor. Ca efecte imediate ale curei, frecvenţa stărilor de tristeţe, de pesimism scade treptat, pacientul îşi recapătă tonusul psihic şi fizic, simte nevoia de acţiune şi devine mai dinamic şi mai motivat.

Există câteva alimente care combat în mod eficient stresul şi care incluse în alimentaţia zilnică pot fi de mare ajutor. Acestea sunt:

Ţelina: conţine o serie de compuşi care scad concentraţia de hormoni ai stresului;

Varza: este o foarte bună sursă de vitamine antioxidante care combat stresul, precum vitaminele A, C şi E;

    Orezul brun: conţine carbohidraţi cu absorbţie lentă care declanşează în organism eliberarea de serotonină;

    Fructele de pădure: ajută la îndepărtarea stresului prin creşterea nivelului de magneziu şi vitamina C din organism;

    Seminţele de susan: reduc stresul prin compoziţia lor bogată în zinc care determină producerea de serotonină;

Usturoiul: conţine o substanţă detoxifiantă numită alicina care ajută la dispariţia stărilor de epuizare, ajută la creşterea bunei-dispoziţii;

    Seminţele crude de floarea-soarelui: conţin potasiu, complexul de vitamine B12 (mai ales B6 şi acid pantotenic) şi zinc, substanţe a căror nivel scade mult în timpul perioadelor de stres;

    Sparanghelul: conţine multe elemente regeneratoare pentru ficat, rinichi, piele, ligamente, oase toate acestea având efecte pozitive asupra bunei funcţionări a organismului şi asupra rezistenţei acestuia în caz de stres;

    Migdalele crude: sunt foarte bogate în magneziu, element ce ajută metabolizarea acizilor graşi esenţiali. Consumul de migdale reduce starile de tensiune, anxietate, irascibilitate şi insomnie prin aportul de magneziu;

    Algele marine – au un efect energizant asupra ficatului şi facilitează eliminarea toxinelor, scăzând astfel nivelul de stres din organism;

    Fructele de avocado – conţin 14 minerale, toate având un rol important în reglarea funcţiilor organismului.

Loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.