2013 – anul marilor investiţii în staţiunile balneare; 150 de milioane de euro investiţi de mediul privat

2013 a fost anul marilor investiţii în staţiunile balneare, investitorii privaţi investind în sector peste 150 milioane de euro, a declarat, vineri, preşedintele Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR), Nicu Rădulescu.

„Investiţiile au fost făcute fără sprijin din partea statului, fără nicio facilitate, nici măcar scutirea de taxe locale. Considerăm că acest trend demonstrează valoarea acestui segment, care ar merita mai multă atenţie din partea tuturor factorilor implicaţi. Aceste investiţii au dus la creşterea numărul de turişti, care au apreciat creşterea standardelor infrastructurii şi a calităţii serviciilor.  Aceste cheltuieli reprezintă un efort al investitorului, care a înţeles valoarea potenţialului natural şi al oportunităţii turismului balnear’, a precizat Nicu Rădulescu.

În prezent, unele societăţi îşi renovează şi îşi pun la punct infrastructura de cazare şi masa sau baza de tratament, în timp ce altele se străduie să îşi atragă clienţii în această perioadă, cu costuri mai reduse. Mai mult, conform reprezentanţilor OPTBR, această perioadă de extrasezon are şi avantajele ei, deoarece clientul beneficiază de mai multă atenţie din partea personalului, mai ales medical, şi nu trebuie să aştepte prea mult să efectueze procedurile recomandate, ca în plin sezon, când cererea este foarte mare.

Citeste si:  Cod Galben de caniculă şi disconfort termic în 32 de judeţe; temperaturile vor atinge 37-38 de grade Celsius

Situarea staţiunilor balneare în zone cu bogat potenţial turistic oferă turistului şansa de a vizita obiective culturale, istorice, religioase sau de a ‘proba’ gastronomia locală.

„Avem semnale că şi în 2014 se vor face investiţii în bazele de tratament. Trebuie avut în vedere faptul că, în multe staţiuni, bazele de tratament erau construite pentru a deservi o întreagă staţiune. În ultimii ani, conceptul s-a schimbat şi hotelurile îşi fac fiecare propria bază de tratament. Aceasta presupune fonduri mai mari şi sprijinul fondurilor europene este dorit şi binevenit.

Citeste si:  Parlamentarii vor să închidă supermarketurile duminica

Sunt multe hoteluri, majoritatea de 3 stele, chiar şi de 4 stele, care oferă servicii diversificate, pe lângă procedurile de tratament pentru diferite boli (reumatice, digestive, respiratorii, dermatice), ca şi pentru relaxare, antistres sau tonifiere, în cadrul departamentelor de wellness amenajate în ultimii ani în multe hoteluri. Astfel de unităţi se găsesc la Sovata, Tuşnad, Govora, Băile Felix, Vatra Dornei, Călimăneşti-Căciulata, Covasna, Geoagiu-Băi’, a spus preşedintele OPTBR.

Investiţiile şi o mai bună promovare a staţiunilor balneare au condus la creşterea numărului de turişti români şi străini, dar mai ales a structurii acestora. A crescut numărul persoanelor active sau a familiilor cu copii care vin pentru vacanţe de refacere şi relaxare în staţiunile balneare, ca şi al evenimentelor tip corporate organizate de diferite firme pentru personalul propriu, al seminariilor şi conferinţelor, la care, pe lângă programul specific, participanţii pot să se relaxeze în bazele de wellness din hotelurile unde sunt cazaţi.

Citeste si:  Istanbulul, capitală culturală europeană: creştere record în industria hotelieră

„În general, cifra celor sosiţi în staţiunile balneare se menţine, din aceştia cam 10% sunt străinii. Se constată, însă, în structură unele modificări. Vin mai mulţi turişti din Federaţia Rusă, Republica Moldova. Se extinde reţeaua staţiunilor solicitate şi nu doar Sovata sau Slănic Moldova, ci şi Călimăneşti-Căciulata, Vatra Dornei, Saturn, Mangalia, Govora, Buziaş’, a explicat Nicu Rădulescu.

Ţinând cont de ţările din care vin cei mai mulţi turişti, OPTBR a demarat pregătirile pentru o campanie de informare şi atragere de turişti din Federaţia Rusă, Germania, Israel, Republica Moldova ca principale pieţe furnizoare de turişti şi pregăteşte, concomitent, unele acţiuni promoţionale pentru piaţa internă. OPTBR va participa la Târgul de turism de la Romexpo din martie 2014, dar şi la unele târguri regionale ce vor avea loc în următoarele luni.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata