Astronomii au descoperit o stea de 13,7 miliarde de ani, cea mai veche stea cunoscută

Astronomii au descoperit o stea cu vârsta de 13,7 miliarde de ani, cea mai veche cunoscută până acum. Ea s-ar fi format imediat după Big Bang şi se află la 6.000 de ani-lumină de Pământ, scrie luni 20minutes.fr.

Steaua a fost descoperită de o echipă de la Şcoala de cercetări în astronomie şi astrofizică de la Universitatea naţională australiană, după 11 ani de activitate. Potrivit lui Stefan Keller, unul din conducătorii lucrărilor, ‘este un prim pas spre cunoaşterea tuturor primelor stele din univers’.

Citeste si:  ANM: Vreme caldă şi secetoasă în majoritatea regiunilor, în intervalul august-octombrie

‘Prima generaţie de stele din universul nostru este total diferită de cele pe care le ştim acum. Erau masive, aveau mase de câteva sute de ori mai mari decât Soarele şi s-au stins după doar câteva milioane de ani, spre deosebire de Soarele nostru, care are o durată de viaţă de nouă miliarde de ani’, a adăugat cercetătorul.

Steaua recent descoperită, care poartă numele SMSS JO31300.36-670839.3, ar avea 13,7 miliarde de ani şi ar permite oamenilor de ştiinţă să afle mai multe despre primele stele, analizând materiile rămase după ce au explodat