Mănescu: Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari ar putea costa 1,5 miliarde euro

Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari ar putea costa 1,5 miliarde euro, iar construcţia ei s-ar putea întinde pe durata a şase ani, a anunţat, luni, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, la seminarul franco-român privind parteneriatele public-private în infrastructura de transport.

‘Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari face parte din lista proiectelor de infrastructură din domeniile de activitate ale Ministerului Transporturilor, propuse a fi abordate în regim de parteneriat public privat (PPP)/concesiune de lucrări publice. Această magistrală ar putea costa 1,5 miliarde euro, iar construcţia ei s-ar putea întinde pe durata a şase ani’, a afirmat Ramona Mănescu.

Citeste si:  Santino, un cimpanzeu caruia nu-i plac vizitatorii

Potrivit acesteia, pe lista menţionată apare şi proiectul referitor la renovarea şi administrarea principalelor 15 staţii de cale ferată din România, cu o valoare estimată de 65 de milioane de euro, dar şi dezvoltarea de terminale intermodale rutier-feroviare – Centrul Intermodal de Transport Marfă Suceava, cu o valoare estimată de 26 de milioane de euro.

‘Printre cele 15 staţii care vor fi renovate s-ar putea afla cele de la Arad, Bacău, Braşov, Cluj, Constanţa sau Galaţi, iar valoarea proiectului este estimată la 65 de milioane de euro. Procesul de dezvoltare de terminale intermodale rutier-feroviare s-ar putea desfăşura pe durata a 36 de luni’, a mai spus ministrul Transporturilor.

Citeste si:  Operaţiunea Cristal: Fiscul a dat amenzi de 13,9 milioane de lei; în Dragonul Roşu 185 de unităţi au fost sigilate

Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a declarat, într-un interviu acordat în luna decembrie , că perioada de realizare a Liniei 7 Voluntari – Bragadiru se va stabili după finalizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate. Potrivit acestuia, studiile se vor finaliza după revizuirea legislaţiei aplicabile parteneriatului public privat. Linia 7 de metrou va avea circa 25 de kilometri şi 30 de staţii, plus depou şi va asigura legătura, pe direcţia Sud Vest – Nord Est a zonei centrale (zona de afaceri, comerţ, administraţie, educaţie, cultură, teatru, cinema etc.) cu cartierele Alexandriei-Rahova şi Obor-Colentina.

Citeste si:  Cine răspunde solidar cu firma în insolvenţă

Particularitatea proiectului constă în faptul că acesta va include lucrări specifice unei linii de metrou, precum şi o serie de proiecte de urbanizare mixtă (dezvoltări rezidenţiale, comerciale, de agrement etc.) asociate investiţiei de bază.

Seminarul franco-român asupra parteneriatelor public-private în infrastructura de transport a fost organizat de Ambasada Franţei în România, prin intermediul Serviciului Economic şi al Misiunii Economice Ubifrance România şi este dedicat mediului de afaceri şi colaborărilor la nivel economic. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata