O erupţie vulcanică ar fi cauzat moartea în masă a dinozaurilor din nord-estul Chinei

O erupţie vulcanică în era cretacică ar fi cauzat moartea în masă a dinozaurilor din nord-estul Chinei, potrivit unor cercetători chinezi şi americani, relatează miercuri Xinhua.

Analiza unor fosile bine conservate din această regiune a indicat că dinozaurii au fost ucişi în urmă cu peste 120 de milioane de ani de cenuşa vulcanică, a afirmat Jiang Baoyu, profesor la Şcoala de Ştiinţe ale Pământului şi Inginerie de la Universitatea Nanjing, adăugând că cenuşa ar fi avut temperaturi de 200-300 de grade Celsius.

Cenuşa a fost îndeajuns de fierbinte să ucidă animalele pe loc, însă nu destul de fierbinte pentru topească rămăşiţele acestora, lăsând în urmă fosile bine conservate, a mai declarat miercuri Jiang, pentru Xinhua.

Citeste si:  Ziua Poliţiei Române

Fosilele sunt foarte similare cu rămăşiţele descoperite în oraşul roman Pompeii, care a fost îngropat de cenuşă după erupţia vulcanului Vezuviu, în 79 d.Hr.

Jiang, alături de alţi patru cercetători de la Universitatea Nanjing, Muzeul American de Istorie Naturală şi Laboratorul Naţional Los Alamos, au început cercetarea în 2011 şi şi-au publicat concluziile în revista de specialitate Nature Communications.

‘Descoperirile noastre au oferit un model pentru explicarea morţii în masă de la acea vreme, în regiune. Însă nu pot oferi o explicaţie privind cauza dispariţiei dinozaurilor. Cauza dispariţiei lor este mult mai complexă’, a mai afirmat cercetătorul. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)