Românii, pe primele locuri în UE privind nivelul de cunoaştere a posibilităţii de a apela din străinătate numărul 112

Românii se află pe primele locuri în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte nivelul de cunoaştere a numărului unic de urgenţă 112, în timp de majoritatea europenilor nu prea ştiu încă la ce număr să sune atunci când, aflându-se într­o ţară străină, se confruntă cu o situaţie de urgenţă, relevă un sondaj Eurobarometru publicat marţi de Comisia Europeană.

Conform sondajului, publicat de Ziua numărului european de urgenţă, şi efectuat la sfârşitul lunii ianuarie, 49% din europeni, inclusiv persoane care călătoresc cu regularitate, nu ştiu că pot contacta serviciile de urgenţă la numărul 112, în ciuda eforturilor depuse de-a lungul mai multor ani.

Astfel, cele mai scăzute niveluri de cunoaştere a serviciului se observă în rândul cetăţenilor din Grecia (10 %) şi din Regatul Unit (18 %), iar cele mai ridicate în Luxemburg (80 %), România (71 %), Polonia şi Bulgaria (70 %).

Din punct de vedere al nivelului de cunoaştere a existenţei numărului 112 în funcţie de frecvenţa călătoriilor, 61% dintre cei chestionaţi spun că folosesc acest serviciu de câteva ori pe lună, 51 % – o dată pe lună, 50% – de câteva ori pe an, 46 % – o dată pe an, 41 % – o dată în cursul ultimilor doi ani, 39% – o dată în cursul ultimilor 3-5 ani, 40 % – mai puţin frecvent, iar 33% – niciodată.

Citeste si:  România, printre statele UE cu cele mai bune performanţe în utilizarea numărului 112

Comisarul european responsabil pentru agenda digitală, Neelie Kroes, vicepreşedinte al Comisiei, a trimis în aceste zile o scrisoare tuturor guvernelor naţionale, adresându-le îndemnul de a îmbunătăţi funcţia de stabilire a locului în care se afla apelanţii, precum şi funcţia de accesare de către persoanele cu handicap din cadrul sistemelor 112 naţionale şi de a desfăşura campanii publicitare destinate călătorilor.

„Mă îngrijorează că un important serviciu de bază este necunoscut cetăţenilor şi că pentru informarea acestora guvernele naţionale nu fac mai mult. UE a pus serviciul la dispoziţie, iar acum ceilalţi trebuie să îşi asume şi ei răspunderea”, a subliniat Neelie Kroes.

Citeste si:  Ministrul Finanţelor: Nivelul de colectare a taxelor şi impozitelor este mult deasupra celui din 2013

Ziua de 11 februarie este Ziua europeană a serviciului 112, un eveniment prin care se doreşte atragerea atenţiei publice asupra siguranţei şi a securităţii în Europa.

În ultimii ani, Comisia Europeană a colaborat cu operatorii de transport în vederea promovării serviciilor 112 în rândul celor care călătoresc în Europa.

Comisia a pregătit, de asemenea, materiale promoţionale (logo-uri, afişe, bannere, concursuri de cunoştinţe pentru copii) pe care administraţiile publice şi alte organizaţii le pot utiliza pentru a face mai bine cunoscut serviciul 112.

Serviciul 112 este disponibil acum în toate statele membre ale UE, alături de numerele pentru apeluri de urgenţă existente la nivel naţional (precum 999 sau 110). Danemarca, Finlanda, Malta, Olanda, Portugalia, România şi Suedia au decis ca numărul 112 să devină unicul sau principalul lor număr naţional pentru apeluri de urgenţă. Numărul 112 este folosit şi în ţări din afara UE, precum Elveţia, Muntenegru şi Turcia.

La 112 se poate suna din reţelele fixe şi mobile de telefonie, iar numărul este gratuit şi disponibil pretutindeni în UE. Serviciul 112 pune apelanţii în legătură cu serviciile de urgenţă relevante (poliţia locală, pompierii sau serviciile medicale) în mai multe limbi europene. Serviciul este disponibil 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână.

Citeste si:  Mănăstirea Prislop - locul unde îşi doarme somnul de veci părintele Arsenie Boca

Potrivit unui raport privind modul în care fiecare stat membru implementează numărul 112, limba engleză poate fi utilizată în 25 de ţări europene pe lângă Regatul Unit, Irlanda şi Malta. Totodată, în 14 ţări se pot efectua apeluri în limba franceză (pe lângă Belgia, Franţa şi Luxemburg). Limba germana poate fi utilizată în 12 ţări, pe lângă Austria, Belgia, Germania şi Luxemburg. În Regatul Unit, centrele care primesc apeluri de urgenţă dispun de servicii de interpretare care acoperă 170 de limbi, iar în Franţa – un serviciu similar acoperă 40 de limbi. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata