Nava MSC Flaminia, reparată cu 22 milioane de dolari de navaliştii de la Mangalia

Nava MSC Flaminia (pavilion Germania) a revenit în România pentru reparaţii capitale, după ce a fost decontaminată într-un port din Danemarca, valoarea contractului încheiat cu Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) ridicându-se la circa 22 de milioane de dolari, au informat miercuri reprezentanţii şantierului naval din judeţul Constanţa.

Potrivit acestora, portcontainerul cu o capacitate de peste 85.000 tdw a acostat la începutul acestei săptămâni în portul românesc, urmând ca lucrările de reparare să fie finalizate la sfârşitul lunii mai.

Purtătorul de cuvânt al şantierului naval, Andrei Mihai, a menţionat într-o conferinţă de presă că lucrările contractate vizează îndepărtarea structurii de oţel avariate a corpului navei, în zona magaziilor de marfă patru, cinci şi şase, fabricarea şi montarea a 94 de bloc-secţii ale structurii navei, înlocuirea echipamentelor, sistemelor avariate, precum şi a cablurilor electrice de forţă şi comandă afectate. Navaliştii de la DMHI vor reface, totodată, şi conexiunile sistemelor navei între zonele neafectate de incendiu şi cele nou confecţionate şi vor vopsi zona avariată şi corpul portcontainerului.

Andrei Mihai a menţionat că Garda Naţională de Mediu (GNM) – Comisariatul judeţean Constanţa a făcut verificări suplimentare privind radioactivitatea, ieşind negativ rezultatul testărilor efectuate de CNCAN prin Institutul de cercetări nucleare Piteşti. Comisarii GNM vor continua verificările la bordul navei Flaminia în anumite etape tehnologice ale procesului de reparaţie.

Conform reprezentanţilor DMHI, şantierul naval de la Mangalia efectuează lucrările de reparare a navei Flaminia în urma câştigării unei licitaţii la care au participat trei ofertanţi.

În mai 2013, MSC Flaminia a acostat în Portul Constanţa, însă nu a obţinut de la autorităţile române aprobările necesare pentru a fi decontaminată de deşeuri toxice, proprietarul navei optând pentru efectuarea decontaminării într-un port din Danemarca.

În 2012, la bordul MSC Flaminia, care transporta aproape 3.000 de containere, printre care 150 cu substanţe clasificate drept deşeuri periculoase, a avut loc un puternic incendiu urmat de explozie, soldat cu decesul a trei marinari. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.