Mario Draghi: BCE este pregătită să acţioneze dacă perspectiva privind inflaţia se deteriorează

Banca Centrală Europeană /BCE/ este pregătită să adopte măsuri suplimentare de stimulare dacă perspectiva privind inflaţia se deteriorează, deşi în prezent nu sunt semne de deflaţie în zona euro, a declarat duminică preşedintele Băncii Centrale Europene, Mario Draghi, după reuniunea G20 din Australia, transmite Bloomberg.

‘Nu avem nici o dovadă că oamenii îşi amână planurile de cheltuieli aşteptând să cumpere acelaşi produs la un preţ mai scăzut, cu alte cuvinte nu sunt semne de deflaţie în zona euro. Suntem conştienţi de riscuri. Consiliul guvernatorilor BCE este decis să acţioneze în cazul în care aceste riscuri sunt în creştere’, a afirmat şeful BCE.

Citeste si:  SUA şi 10 ţări arabe se angajează împreună să combată Statul Islamic

Acesta a dat asigurări că zona euro se redresează, încrederea investitorilor a crescut şi cererea este în creştere.

Rata anuală a inflaţiei în zona euro a continuat să scadă în luna ianuarie 2014, până la 0,7%, de la nivelul de 0,8% înregistrat în decembrie 2013, arată o estimare preliminară publicată recent de Oficiul european de statistică (Eurostat).

În urma acestei scăderi, rata anuală a inflaţiei în zona euro a revenit la nivelul din luna octombrie 2013, când zona euro a înregistrat cea mai scăzută inflaţie din ultimii patru ani. Economiştii se aşteptau ca preţurile de consum în zona euro să crească uşor, până la 0,9% în ianuarie, un nivel care este mult sub ţinta de 2% avută în vedere de Banca Centrală Europeană.

Citeste si:  Raportul anual al lui Mario Draghi: şi dacă ar fi el noul şef al BCE?

În decembrie, Banca Centrală Europeană (BCE) şi-a revizuit în jos estimările privind rata inflaţiei în zona euro pentru 2013 şi 2014, până la 1,4%, şi, respectiv, 1,1%. În plus, potrivit primelor prognoze pentru 2015, media inflaţiei în zona euro ar urma să se situeze la 1,3%, sub ţinta de 2% avută în vedere de BCE.

Deflaţia, o scădere cronică a preţurilor, afectează întreaga economie, deoarece consumatorii evită să facă achiziţii în aşteptarea unor noi reduceri de preţuri, ceea ce afectează cererea şi forţează companiile să-şi reducă cheltuielile şi angajările, creând astfel un efect în spirală. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata