EUR
4,84 RON
(+0.41%)
USD
4,33 RON
(+0.98%)
GBP
5,44 RON
(-0.15%)
CHF
4,50 RON
(+0.91%)
BGN
2,47 RON
(+0.51%)
BYN
1,80 RON
(+0.64%)
CAD
3,20 RON
(-0.29%)
RSD
0,04 RON
(+0.41%)
AUD
2,97 RON
(-0.91%)
JPY
0,04 RON
(+1.61%)
CZK
0,18 RON
(-0.39%)
INR
0,06 RON
(+0.17%)

Noul copil

Noul copil este supus multor surse negative din mediul său de viaţă:

chimice (detergenţi de rufe, detergenţi de curăţenie în interiorul caselor, haine sintetice, covoare sintetice, produse cosmetice chimice, substanţe pentru omorât insecte, ţânţari, deodorante de cameră, vopseluri, lacuri etc),

farmaceutice (pentru cea mai mică febră, copilul modern primeşte tablete şi siropuri, în cantităţi impresionante; la orice roşu în gât, primeşte antibiotice de ultimă generaţie; la orice supărare şi frustrare, primeşte tranchilizante şi sedative puternice; dacă nu mănâncă, primeşte suplimente de stimulat pofta de mâncare; dacă mănâncă prea mult, primeşte „capsula de slăbit” etc)

surse radio-active: microunde şi ultrasunete, (de la prea multele ecografii din sarcină, făcute de mamă, până la cuptorul cu microunde unde mamele grăbite încălzesc biberonul cu tetină de silicon – care degajă vapori toxici la microunde!), telefoane celulare, televizoare, ecrane de computer şi alte surse electromagnetice.

singurătatea – relaţiile umane, mai ales cele cu părinţii şi bunicii, sunt înlocuite de relaţiile artificiale cu televizorul şi calculatorul, iar aspectele idealizate sau deformate ale relaţiilor, prezentate în filmele de desene animate sau filmele pentru copii şi tineret devin „noua lor realitate”. De aici şi multele conflicte care apar la încercarea de a „trăi” realitatea în modul în care o percep şi înţeleg de la „învăţătorii” lor electronici

alimentaţie artificială, lipsită de factori nutritivi (pământul este sărăcit de abuzurile de îngrăşăminte şi fertilizatori de sinteză, fructele şi legumele sunt sărace în vitamine, minerale şi bogate în substanţe chimice tip nitraţi şi fosfaţi, produsele animale sunt impregnate cu hormonii şi antibioticele pe care le primesc animalele, pentru a fi crescute în condiţii artificiale, etc; alimentele nu mai aduc energie copiilor). Atunci ei caută „stimulatoare” precum zahărul, ciocolata, cafeaua, alcoolul, ţigările şi drogurile, pentru a simţi „energia” din produsele consumate.

sistemul de socializare (grădiniţe, şcoli) funcţionează după nevoile şi cunoaşterea generaţiilor de acum 30 ani şi nu mai sunt adaptate la nevoile şi posibilităţile acestei noi generaţii. Din ce în ce mai mulţi copii nu mai doresc, chiar refuză socializarea sub forma şcolarizării înregimentate, care prezintă lucruri plictisitoare, într-un mod plictisitor şi într-o manieră „nazistă” – „eu vorbesc, tu taci şi asculţi”.

Copii moderni învaţă mai bine prin comunicare; învăţarea în grup, prin colaborare şi participare li se potriveşte mult mai bine, sistemul de testare prin examene individuale este inadecvat şi nu evaluează posibilităţile acestor copii.

nu există nici o siguranţă a unui viitor, a unei slujbe în conformitate cu efortul depus în procesul de şcolarizare; economia mondială fluctuantă şi schimbările politice şi sociale rapide ale lumii moderne induc o stare de nesiguranţă marcată adulţilor, familiilor şi indirect copiilor. Nu există nici un sens şi nici o motivaţie pentru viitor. Iar modelul adulţilor din jurul lor, care trăiesc precum roboţii (sculat, serviciu, acasă, culcat) nu este nici pe departe atractiv pentru aceşti copiii.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata