ANT: Turismul gastronomic, posibil brand al României

Turismul gastronomic ar putea constitui pentru România un brand, alături de mănăstirile din Moldova, Delta Dunării şi litoral, a declarat, joi, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Răzvan Filipescu, la deschiderea primul Congres Internaţional al Tradiţiilor Culinare.

‘Gastronomia este parte importantă a turismului rural, iar turismul gastronomic este intens promovat la târgurile şi festivalurile cu acest specific din Europa. Turismul rural s-a dezvoltat în ultimii ani atât pe plan internaţional, cât şi în România, datorită valenţelor sale speciale, printre care conservarea mediului înconjurător, păstrarea tradiţiilor locale, a valorilor culturale, prin participarea la îndeletnicirile gastronomice ale localnicilor’, a precizat Răzvan Filipescu.

Citeste si:  Preşedintele ANT: Sunt bucuroasă să vă aduc "fierbinţi" primele contracte pe vouchere de vacanţă

România organizează, în perioada 13 — 16 martie, primul Congres Internaţional al Tradiţiilor Culinare, la care participă 36 de ţări din Europa, America de Nord, America Latină, Asia şi Africa.

Pe parcursul celor patru zile, bucătari din ţări precum Franţa, Israel, Canada, SUA, Mexic, China, Macedonia, Grecia, Azerbaidjan vor trebui să pregătească, pe lângă meniurile tradiţionale ţărilor pe care le reprezintă, şi un meniu specific românesc. România este singura ţară care aduce o echipă de bucătari militari, care vor lua parte la concursurile desfăşurate cu acest prilej.

Citeste si:  Simona Man (ANT): Dacă fiecare dintre noi ar avea grijă de banul public, România ar arăta altfel

‘Rutele gastronomice devin produse turistice foarte căutate. Acestea constituie un adevărat sistem, o ofertă turistică tematică şi complexă. Ruta oferă informaţii şi despre alte obiective turistice din zonă, promovând dezvoltarea economică a acesteia. Conform unui studiu al Organizaţiei Mondiale a Turismului, peste 88% dintre membrii săi consideră că gastronomia este un element strategic în definirea brandului şi a imaginii destinaţiei, iar peste 67% susţin că ţara lor are propriul brand gastronomic. În ceea ce priveşte produsele turistice, studiul realizat a arătat că cele mai importante sunt evenimentele gastroeconomice (79%), rutele gastronomice (62%), cursurile şi atelierele de gătit (62%), vizitele la pieţele şi producătorii locali (53%)’, a spus preşedintele ANT.

Citeste si:  Patronatele din turism cer Guvernului înființarea Autorității Naționale pentru Turism

Congresul Internaţional al Tradiţiilor Culinare este organizat de Asociaţia Culturală Euro Est Alternativ (ACEEA), pentru a promova tradiţia culinară a României.

‘Consider că este necesar să avem pârghii de cooperare pentru dezvoltarea şi promovarea turismului gastronomic. Şi, pentru ca acest lucru să devină posibil, toţi actorii care pot contribui la dezvoltarea destinaţiei — producători, fermieri, pescari, bucătari, administraţie publică, hoteluri — trebuie să se implice în managementul turismului gastronomic’, a subliniat Răzvan Filipescu. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata