Zborul MH370: Avionul şi-ar fi modificat traiectoria şi altitudinea

23

Avionul Boeing 777, dispărut în urmă cu o săptămână la scurt timp după ce a decolat de la Kuala Lumpur, şi-ar fi schimbat de mai multe ori direcţia şi altitudinea după ce a pierdut contactul cu turnurile de control, a informat vineri cotidianul New York Times, în vreme ce un vas american se îndrepta spre Golful Bengal, scrie AFP.

Potrivit publicaţiei amintite, care citează surse apropiate anchetei, avionul ar fi urcat până la 45.000 de picioare (13.700 de metri altitudine), cu mult peste limita admisă pentru un Boeing 777.

Semnale radar înregistrate de armata malaeziană au arătat ulterior că avionul ar fi coborât oscilant până la o altitudine de 23.000 de picioare, sub altitudinea de croazieră, în apropiere de Penang, o insulă malaeziană foarte populată.

Citeste si:  VAT increase takes fuel prices higher

Aparatul, care se îndrepta atunci spre sud-vest, ar fi câştigat altitudine, modificându-şi traiectoria spre nord-vest, în direcţia Oceanului Indian.

Pentagonul a confirmat vineri că vasul USS Kidd şi un avion de supraveghere, un P-8 Poseidon, erau în drum pentru a contribui substanţial la căutări.

‘La cererea Malaeziei, USS Kidd se află în nordul Strâmtorii Malacca, în ceea ce numim zona vestică de cercetare’, a precizat colonelul Steven Warren, purtător de cuvânt al Pentagonului. Acest distrugător se pregăteşte să efectueze căutări în Marea Andaman şi în Golful Bengal, a adăugat el.

Citeste si:  O invenţie pe zi: Bicicleta

Avionul de supraveghere, un P-8 Poseidon, ‘va efectua căutări într-o zonă mult mai largă (…), în zona septentrională a Golfului Bengal şi în nordul Oceanului Indian’, a continuat el, subliniind că directivele definitive nu au fost trasate.

Un al doilea distrugător american care participă la căutări, USS Pinckney, urma la rândul lui să se îndrepte spre Singapore pentru operaţiuni de întreţinere.

Avionul companiei Malaysia Airlines transporta 239 de persoane, iar dispariţia sa, săptămâna trecută, rămâne un mister până la ora actuală. Iniţial, căutările s-au concentrat în Marea Chinei de Sud, la est de Malaezia, de-a lungul rutei pe care trebuia să se deplaseze zborul Kuala Lumpur-Beijing. Ultima poziţie cunoscută a avionului era pe această rută iniţială.

Citeste si:  Malaysia Airlines foloseşte spaţiul aerian al Siriei

Ele au fost extinse ulterior la o zonă mult mai vastă, în special după informaţii americane care menţionau că aparatul a continuat să transmită un semnal automat timp de aproape patru ore după ce a dispărut de pe radar. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata