Metrorex: Investiţii de circa 200 de milioane de lei pentru accesibilizarea staţiilor de metrou pentru persoanele cu dizabilităţi

32

Metrorex a investit, până în prezent, circa 200 de milioane de lei pentru accesibilizarea staţiilor de metrou pentru persoanele cu dizabilităţi, a declarat şeful Departamentului de Comunicare al companiei, Evelyne Croitoru.

Potrivit acesteia, din numărul total de 51 de staţii în funcţiune, 42 de staţii sunt adaptate pentru persoanele cu nevoi speciale, montându-se 93 de lifturi interioare şi exterioare în 42 de staţii şi 138 de escalatoare în 41 de staţii.

De asemenea, se află în faza finală de studiu amplasarea de lifturi, platforme mobile şi înclinate pe mâna curentă a scărilor, pentru staţiile Dristor 2, Mihai Bravu şi Pantelimon, iar pentru staţia Obor, prin amenajări constructive, se vor amplasa platforme mobile înclinate.

Pentru staţia Piaţa Muncii se vor amplasa platforme mobile înclinate pe mâna curentă a scărilor, iar staţia Tineretului este în stadiul de montaj lifturi.

Într-o etapă viitoare, se are în vedere accesibilizarea staţiei Eroilor prin viitoarea staţie Eroilor 2, aferentă noii Magistrale 5 de metrou, a precizat Evelyne Croitoru.

Citeste si:  Parcări pentru biciclete în principalele staţii de metrou

„Metrorex a declanşat în anul 2000, înainte de apariţia Legii nr. 519/2002 pentru adaptarea la standardele europene, respectiv protecţia specială a persoanelor cu handicap, acţiunea prin care a achiziţionat şi a pus în funcţiune patru lifturi — în staţiile Gara de Nord şi 1 Mai. După apariţia Legii nr. 519/2002, acţiunea a continuat prin punerea în funcţiune a opt platforme mobile înclinate — în staţiile Gara de Nord 1 şi 2 şi Piaţa Unirii. Legislaţia s-a completat cu Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, iar Metrorex a promovat obiectivul de investiţii ‘Facilităţi pentru accesul persoanelor cu handicap în reţeaua de metrou existentă’. Astfel, facilitarea accesului persoanelor cu dizabilităţi în reţeaua de metrou s-a realizat prin montarea de lifturi, escalatoare, platforme înclinate şi fixe. Acţiunea de accesibilizare a staţiilor de metrou pentru persoanele cu dizabilităţi este asumată de Metrorex ca parte a strategiei sale de funcţionare şi dezvoltare”, a explicat reprezentantul companiei.

Citeste si:  Băsescu solicită reexaminarea Legii privind camerele pentru agricultură

Evelyne Croitoru a adăugat că această acţiune desfăşurată de Metrorex este monitorizată permanent şi se iau în calcul dezvoltări viitoare.

„Lucrările de accesibilizare s-au realizat conform soluţiilor tehnice posibile — raportate la arhitectura şi structura staţiilor de metrou proiectate şi realizate înainte de anul 1989, iar pentru cele date în funcţiune începând cu anul 2008 accesibilizarea a fost prevăzută încă din faza de proiectare”, a mai spus ea.

Toate staţiile de metrou accesibilizate au pictograme specifice, pentru a fi mai uşor identificate şi, atunci când situaţia o impune, există personal instruit care poate ajuta persoanele cu dizabilităţi pentru a avea acces mai uşor la peron.

În plus, trenurile de metrou din generaţia nouă sunt prevăzute cu pictograme afişate pe uşile de la capetele trenului, pictograme simbolizând accesul persoanelor care utilizează căruciorul mobil.

De asemenea, în interiorul trenului — la capetele acestuia — sunt prevăzute două locuri speciale rezervate pentru persoanele care utilizează căruciorul mobil, precum şi bare de susţinere. În capetele fiecărui vagon există locuri rezervate şi marcate prin pictograme specifice pentru persoanele în vârstă şi pentru mama şi copilul.

Citeste si:  Membru al comisiei de licitaţie din Metrorex, trimis în judecată în dosarul privind achiziţia de trenuri

„Se elaborează şi se distribuie la punctele de informare — în permanenţă — materiale informaţionale şi de promovare privind accesibilizarea staţiilor de metrou — pliante conţinând harta metroului cu pictograme specifice. Anunţul referitor la atenţionarea privind închiderea uşilor este audio, pentru a putea fi auzit şi de nevăzători, şi vizual — pentru a putea fi văzut şi de persoane cu afecţiuni de auz — printr-o lampă cu lumină roşie intermitentă, montată în zona fiecărei uşi şi vizibilă atât din interiorul, cât şi din exteriorul trenului. Semnalul de alarmă cu interfon este amplasat la o înălţime corespunzătoare şi accesibila şi persoanelor care utilizează căruciorul mobil. Hărţile de metrou afişate în staţii au indicaţii cu staţiile accesibilizate, prin pictograme specifice”, a menţionat Evelyne Croitoru.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata