O invenţie pe zi: Căruciorul pentru copii

29

Căruciorul pentru copii a fost inventat în 1733, de arhitectul englez William Kent. Creat special pentru cel mai mic dintre cei trei copii ai ducelui de Devonshire, Kent a fost inspirat de unul dintre cărucioarele sale de cărat unelte de grădinărit.

A adaptat un coş din paie, în formă de scoică, în care copilul putea sta într-o poziţie foarte comodă. L-a dotat cu patru roţi confecţionate din lemn şi cu frâie pentru a putea fi tractat de un animal blând, de curte, cum ar fi căţelul, poneiul sau o capră. Coşul era decorat cu un desen în formă de şarpe şi dotat cu o saltea din pene de gâscă.

Citeste si:  TOP CINEMA: "The Hobbit" rămâne în fruntea box office-ului nord-american

Modelul lui Kent a devenit popular şi, în timp scurt, copiii aristocraţiilor europene călătoreau la bordul celei mai noi invenţii. Au apărut ateliere specializate în construcţia de cărucioare, care erau adevărate opere de artă. Deasupra coşului era fixată o umbreluţă de soare. Coşul de paie era decorat cu broderii fine sau cu pietre preţioase, preţul unui astfel de mijloc de locomoţie fiind foarte ridicat.

În anii care au urmat, au survenit câteva modificări de design. Una dintre cele mai importante a fost dotarea cărucioarelor cu mânere pentru a fi împinse de însoţitorul copilului. Mânerele i-au încântat, desigur, mai mult pe părinţi decât pe copii, care preferau să se delecteze cu imaginea animalului favorit.

Citeste si:  O invenţie pe zi: Aparatul de sudură

În 1840, când regina Victoria a cumpărat toate cele trei cărucioare de la magazinul de produse pentru copii Hitchings din Ludgate Hill, Londra, exemplul său a fost copiat, şi în următoarea perioadă toate persoanele din înalta societate care aveau copii s-au ‘înarmat’ cu astfel de produse.

Cărucioarele pentru copiii secolului al XIX-lea reflectau bogăţia sau rangul social şi erau denumite ”Ducesa”, ”Prinţul”, ”Windsor” sau ”Balmoral”.

De menţionat că accesul cărucioarelor pentru copii pe drumurile publice, pe unde circulau alte vehicule cu patru roţi, era interzis. Legiuitorii hotărâseră astfel motivând că era pusă în pericol viaţa copilului atunci când o trăsură înainta în galop pe aceeaşi rută. Câteva mămici au fost amendate pentru că nu au respectat prevederea. Ulterior, însă, legile de acest gen au fost abrogate.

Citeste si:  Conacele şi castelele bănăţene, perle turistice pe agenda Timişoarei Capitală Europeană 2021
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata