Mai mult de 10% din populaţia adultă a României a dezvoltat, în 2013, o idee antreprenorială

Mai mult de 10% din populaţia adultă a României a dezvoltat, în 2013, o idee antreprenorială în stadiu incipient, conform unui studiu al companiei de strategie şi consultanţă în modele de afaceri, Business Models Inc, remis joi .

,,Deşi stăm mai bine decât China, Polonia sau Ungaria, în contextul economic dificil, angajaţii cu profil intraprenorial au tendinţa să se detaşeze mai uşor şi să înceapă un business pe cont propriu. Dezvoltarea competenţelor necesare pentru susţinerea iniţiativelor interne şi crearea unui mediu propice pot fi cheia organizaţională pentru a face faţă nevoii de inovaţie şi de adaptare la schimbările din piaţă’, a arătat Alexandra Pode, partener în cadrul Business Models Inc. CEE.

Compania avertizează managerii că în 2014 există toate premisele ca tot mai mulţi tineri specialişti (mai ales cei din Generaţia Y) să plece din companii pentru a începe lucrul pe cont propriu.

,,Studiile actuale arată că aspiraţiile a 48% din reprezentanţii Generaţiei Y sunt de orientare spre antreprenoriat. Asta îi face foarte receptivi la intraprenoriat în organizaţiile lor şi, implicit, reticenţi în organizaţiile slab intraprenoriale’, a mai spus Alexandra Pode.

Deşi caracteristicile antreprenorilor şi ale angajaţilor care au comportamente antreprenoriale sunt similare — spirit de iniţiativă, identificarea şi urmărirea oportunităţilor, gestionarea resurselor şi construirea alianţelor potrivite, în economii ca a României, rata activităţilor intraprenoriale a fost în 2013 de şapte ori mai mică decât a iniţiativelor independente, conform Global Entrepreneurship Monitor, care urmăreşte iniţiativele intraprenoriale din 54 de ţări.

Datele centralizate de Business Models Inc. CEE au mai indicat două disfuncţionalităţi în raporturile actuale dintre management şi tinerii profesionişti. Prima este legată de „the blame game”, în care fiecare generaţie arată cu degetul către cealaltă, în lipsa instrumentelor comune care să susţină dialogul între generaţii. A doua este focusul excesiv pe comportamente, iar aşteptările reciproce sunt exprimate mai degrabă la nivel de comportamente versus o nouă variantă, viabilă, în care focusul este pus pe valoarea adăugată a fiecăruia şi personalizarea ,,locului în companie’. . (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.