Rabla 2014: Azi încep înscrierile şi validările producătorilor, importatorilor şi distribuitorilor de autovehicule

24

Sesiunea pentru depunere şi validare a dosarelor producătorilor, importatorilor şi distribuitorilor de autovehicule care doresc să se înscrie în Programul ‘Rabla’ din acest an debutează luni şi va dura până pe data de 28 martie, a anunţat Administraţia Fondului pentru Mediu /AFM/.

Potrivit instituţiei, începând din 24 martie a.c., condiţiile de participare la Programul ‘Rabla 2014’, precum şi documentele pe care trebuie să le depună producătorii/dealerii auto pot fi găsite în Ghidul de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional publicat pe site-ul AFM, la secţiunea aferentă Programului.

Pentru ediţia din acest an, vor fi alocate 20.000 de tichete valorice, din care 17.000 pentru persoane fizice, iar restul pentru pentru persoane juridice şi instituţii publice.

Citeste si:  Peste 38.000 autoturisme noi achiziţionate prin Programul Rabla

Bugetul alocat pentru acest an este de 140 de milioane de lei.

Termenul limită de depunere a dosarelor de validare este 28 martie 2014.

Lista producătorilor, importatorilor de autoturisme şi distribuitorilor autorizaţi să participe în anul 2014 la Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, precum şi cea a operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz, vor fi publicate pe site-ul Fondului pentru Mediu.

La finele săptămânii trecute, ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Attila Korodi, a declarat că Programul ‘Rabla’ va debuta în jurul datei de 1 aprilie, iar specula cu tichete valorice va dispărea odată cu repartizarea electronică a acestora.

Citeste si:  Industria auto din România se va stabiliza în acest an, după un declin masiv

‘Undeva, după 1 aprilie va fi lansat programul. Va fi schimbată total modalitatea în care românii vor interacţiona cu programul. Se va merge numai la comercianţii de autovehicule, vor exista tichete electronice şi acestea vor fi atrase de către comercianţi dintr-o bază naţională, fără o distribuire localizată pe judeţe, ci pur şi simplu dacă se întrunesc condiţiile — datele maşinii care urmează să fie scoase din uz şi datele proprietarului sau ale cumpărătorului pentru care cedează — poate să aibă dreptul să tragă un tichet electronic. În cinci zile trebuie să radieze maşina, iar în alte 25 să se formalizeze un contract de vânzare-cumpărare. Dacă aceste condiţii nu se întrunesc, tichetul se întoarce în baza naţională. Specula cu tichete va dispărea odată cu introducerea acestui tichet electronic. Ce va rămâne valabil este că dacă doi prieteni se înţeleg, se duc împreună la comerciant, semnează documente declarative asupra faptului că se predă pentru persoana terţă, iar datele acestora intră în sistemul naţional’, a explicat Korodi.

Citeste si:  Eurostat: România rămâne una dintre cele mai sărace ţări ale Uniunii Europene
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata